Kunt u uw telefoonnummer behouden?

U heeft een vaste lijn:

  • U behoudt uw telefoonnummer als u in dezelfde telefoonzone blijft.

  • U schrijft daarvoor een brief naar uw nieuwe telecomoperator. Daarin zegt u dat uw nieuwe operator ervoor moet zorgen dat u uw oude nummer kan behouden.

    Uw nieuwe operator sluit uw oud abonnement af en neemt uw oud nummer over.

  • U kunt uw telefoonnummer onmiddellijk overdragen naar uw nieuwe operator. Of: u kiest daarvoor zelf een datum.

  • Is uw telefoonnummer later dan de afgesproken datum overgedragen? Dan heeft u recht op een schadevergoeding van 3 euro (soms ook 5 euro). U krijgt die niet automatisch. U moet de vergoeding zelf aanvragen aan uw nieuwe operator. Dat doet u binnen 6 maanden.

    Surf naar www.bipt.be/np voor meer informatie over de schadevergoeding.

 U heeft een gsm:

  • U kunt uw telefoonnummer altijd behouden. U heeft enkel een simkaart nodig van uw nieuwe operator.

  • U schrijft daarvoor een brief naar uw nieuwe telecomoperator. Daarin zegt u dat uw nieuwe operator ervoor moet zorgen dat u uw oude nummer kan behouden.

    Uw nieuwe operator sluit uw oud abonnement af, neemt uw oud nummer over en activeert uw nieuwe simkaart.

  • U kunt uw telefoonnummer onmiddellijk overdragen naar uw nieuwe operator. Of: u kiest daarvoor zelf een datum.

  • Is uw telefoonnummer later dan de afgesproken datum overgedragen? Dan heeft u recht op een schadevergoeding van 3 euro (soms ook 5 euro). U krijgt die niet automatisch. U moet de schadevergoeding zelf aanvragen aan uw nieuwe telecomoperator. Dat doet u binnen de 6 maanden.

    Surf naar www.bipt.be/np voor meer informatie over de schadevergoeding.

De audio-versie vindt u hieronder bij "Bestand downloaden" :

Bestand downloaden (MP3 1.04 MB)