U verandert van internetprovider: Kunt u uw e-mailadres behouden?

Ja, indien u beschikt over een e-mailadres gebaseerd op een domeinnaam die van u is (jan@smet.be) of die losstaat van uw internetprovider (gmail, yahoo, enz.). Deze adressen kunnen nog worden gebruikt bij uw nieuwe provider.

Ja, gratis gedurende 18 maanden na het einde van uw contract met uw huidige provider, indien u dat vraagt voor het einde van uw huidige contract en indien uw e-mailadres de domeinnaam van uw huidige provider bevat (bv. jan.smet@huidigeprovider.be). De internetproviders hebben een akkoord gesloten in die zin.

Uw huidige provider moet eenmaal per jaar op uw factuur de mogelijkheden vermelden waarover u beschikt en hoe u deze benut:

  • u kunt de toegang tot uw e-mail account behouden (ontvangst en verzending vanaf het oude adres en opslagcapaciteit);
  • u kunt vragen om de mails door te sturen naar een nieuw mailadres.

U kunt deze termijn van 18 maanden gebruiken om al uw correspondenten ervan op de hoogte te brengen dat uw e-mailadres is gewijzigd.