Veranderen van tariefplan

Veranderen van tariefplan bij uw operator, het is wel mogelijk maar uw operator kan u daarvoor een vergoeding vragen. Doe navraag bij uw operator.

Vanaf 8 mei 2014, geeft de wet u als consument het recht om minstens één keer per jaar, kosteloos en zonder schadevergoeding, van tariefplan bij dezelfde operator te veranderen.

Wanneer de diensten in uw nieuw tariefplan dezelfde zijn als in uw oud tariefplan  begint er geen nieuwe contractuele looptijd van bijvoorbeeld één jaar, maar blijft de looptijd van het vroegere tariefplan gewoon doorlopen.

Dat is belangrijk voor als u uw contract wil opzeggen : een contract van bepaalde duur (bvb. 1 jaar) kan u kosteloos opzeggen na 6 maanden. (Een contract van onbepaalde duur kan u om het even wanneer kosteloos opzeggen.)

Wanneer u verandert naar een tariefplan met andere diensten dan uw oude tariefplan, dan kan dat ook minstens 1 keer per jaar kosteloos, maar dan begint wel een nieuwe contractsduur te lopen.