Deze website maakt gebruik van cookies die uitsluitend nodig zijn voor de goede werking ervan. Je kan deze niet weigeren indien je deze website wenst te bezoeken. Het BIPT gebruikt geen cookies voor analytische doeleinden.

U neemt een abonnement voor een vaste lijn, een gsm, internet of een bundel met bijvoorbeeld gsm, internet en televisie? Of u koopt een prepaidkaart ? Dan moet de telecomoperator u informatie geven:

  • over uw abonnement of prepaidkaart
  • over alle kosten die u moet betalen 
  • over andere, goedkopere formules

U heeft recht op deze informatie over uw abonnement of prepaidkaart :

  • Wat houdt het in en wat zijn de voorwaarden? Bijvoorbeeld:Hoelang moet u wachten op uw aansluiting?
    • Welke netten kunt u gebruiken? Bijvoorbeeld vaste of mobiele netten.
    • Welke diensten kunt u gebruiken? Bijvoorbeeld telefoon, internet of televisie.
    • Hoeveel kunt u downloaden? Hoe snel kunt u downloaden?
    • Welke modem of welke andere apparaten heeft u nodig?
  • Hoe bereikt u de klantendienst bij een probleem?

U heeft recht op gedetailleerde informatie over de prijs. De operator moet u precies laten weten waarvoor u betaalt:

  • het gewone tarief
  • de speciale tarieven
    • het promotietarief
    • de prijs voor korte sms-nummers, bijvoorbeeld voor spelletjes of televoting
    • de prijs van betaalnummers
      Bijvoorbeeld: 070-nummers en 0900-nummers
  • de kosten om uw toestel te installeren

Bijvoorbeeld: de modem plaatsen

  • de kosten die u betaalt als u het abonnement opzegt
  • alle andere mogelijke kosten

Zo betaalt u niet voor iets wat u niet wil. 

U heeft het recht om 1 keer per jaar gratis een ander abonnement te nemen bij dezelfde operator. Daarom moet u uw abonnement gemakkelijk kunnen vergelijken met andere abonnementen:

  • Elke operator moet een A4-fiche maken per abonnement, zowel een papieren als een digitale versie. Daarop staan alle kenmerken van het abonnement. Zo kunt u alle abonnementen gemakkelijk vergelijken.
  • Elke operator moet de kenmerken en de prijs van elk abonnement invoeren op www.bestetarief.be.
  • Eén keer per jaar moet uw operator zeggen wat het goedkoopste abonnement is voor u. Daarvoor gebruikt de operator uw verbruikersprofiel. Dat profiel houdt bij of u veel of weinig belt, veel of weinig sms’jes stuurt, veel of weinig mobiel surft...

U kunt de operator ook zelf vragen of er goedkopere abonnementen bestaan voor uw profiel. De operator moet op uw vraag antwoorden binnen 2 weken.

Newsletter

Als u e-mailwaarschuwingen wenst te krijgen, geef dan uw e-mailadres en uw interesse(s) op.

Het BIPT verwerkt deze twee of drie persoonlijke gegevens (e-mailadres (eventueel uw naam en voornaam) en interesses) om u deze berichten te bezorgen; indien u zich op een dag uitschrijft, zullen uw gegevens niet langer verwerkt worden en zullen ze worden gewist.

U zult uw inschrijving moeten bevestigen. U zult te allen tijde zich kunnen uitschrijven of uw profiel kunnen aanpassen via de link om uit te schrijven of door ons te contacteren via het adres webmaster@bipt.be.

Meer weten over de cookies of over de bescherming van uw persoonsgegevens?

Naar boven