Hier vind je de lijst met de verschillende bestaande operatoren op de Belgische mobiele particuliere markt.
Laatst bijgewerkt op 11/12/2024.
-
Operatoren met maandabonnementen (postpaid):
Naam van de operator | Gebruikte netwerk | |
---|---|---|
BASE | BASE/Telenet | |
Cybernet | Proximus | |
DIGI | Proximus | |
Edpnet Belgium | Orange | |
Ello Mobile | BASE/Telenet | |
FASTfiber | BASE/Telenet | |
hey! | Orange | |
IP Telecom | Proximus | |
Mega | Orange | |
Mobile Vikings | Proximus | |
Neibo | Orange | |
Netcom | Proximus | |
Orange | Orange | |
Proximus | Proximus | |
Scarlet | Proximus | |
Tchamba Telecom | Proximus | |
Telenet | BASE/Telenet | |
UNDO | Orange | |
United Telecom | BASE/Telenet | |
VOO | Orange | |
Yoin | Proximus |
U bent een mobiele operator die actief is op de particuliere markt en staat niet in de bovenstaande lijsten? Neem contact op met simultar@bipt.be.
-
Dit zijn de operatoren die prepaiddiensten aanbieden (prepaid):
Naam van de operator | Gebruikte netwerk | |
---|---|---|
BASE | BASE/Telenet | |
Carrefour Mobile | BASE/Telenet | |
Ello Mobile | BASE/Telenet | |
Jim Mobile | Proximus | |
Lycamobile | Proximus | |
Orange | Orange | |
Proximus | Proximus |
U bent een mobiele operator die actief is op de particuliere markt en staat niet in de bovenstaande lijsten?
Neem contact op met simultar@bipt.be.
Ben je niet tevreden over de kwaliteit van het netwerk dat door je huidige operator wordt geleverd?
Deze lijst vermeldt ook het mobiele netwerk dat door elke operator wordt gebruikt. Zo vermijd je dat je opnieuw een mogelijk dekkingsprobleem ervaart als de nieuwe operator die je overweegt te kiezen hetzelfde netwerk gebruikt als de operator die je wil verlaten.
Aan de hand van de door het BIPT gepubliceerde kaart van de mobiele dekking zal je de kwaliteit van de dekking kunnen beoordelen op jouw gewenste aansluitlocatie (bijvoorbeeld jouw huis, werkplek of de treinlijn die je dagelijks neemt).
Kwaliteit is ook belangrijk!
Ben je niet tevreden over de dienstverlening van je huidige operator?
De kwaliteitsbarometer van het BIPT bevat verschillende indicatoren die je een beter inzicht geven in de operationele dienstkwaliteit van de operatoren.
Je kan er de prestaties van de operatoren vergelijken op vlak van de inachtneming van de aangekondigde installatiedatum, het percentage klachten over de initiële werking en over facturen, de defecten en storingen en de termijn voor herstelling daarvan, de antwoordtijd door hun klantendienst en het percentage problemen dat werd opgelost bij een eerste contact.
Maar dan… hoe hun tarieven te vergelijken?
Met behulp van de gratis vergelijker bestetarief.be!
Deze tool, die regelmatig wordt geüpdatet, presenteert de verschillende tariefplannen op een transparante en alomvattende manier. Hij is gemakkelijk te gebruiken: jouw verbruiksgegevens (data, belminuten en/of sms’en) kunnen automatisch of handmatig worden ingevoerd.
Hebben alle mobiele operatoren een verkooppunt?
Sommige operatoren hebben mogelijk geen verkooppunten en vereisen dat de consument een abonnement koopt via de website van de operator.