Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en plichten
Rechten en plichten
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2023 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 86 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Mededeling betreffende richtsnoeren voor de berekening van het bedrag van de administratieve boetes die door het BIPT worden opgelegd
Publicaties › Mededeling -
02/04/2020
Richtsnoeren voor de berekening van het bedrag van de administratieve boetes die door het BIPT worden opgelegd
Vergelijkende studie Prijsniveau Telecomproducten in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk [Tarieven van augustus 2019]
Publicaties › Enquête -
23/12/2019
Het BIPT heeft onderzoek gedaan naar het prijsniveau van telecomproducten in een set van vijf landen (België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk).
Enquête over de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische communicatie-markt (2019)
Publicaties › Enquête -
02/10/2019
Enquête over de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische communicatie-markt (2019)
Situatie van de elektronische communicatiesector 2018: presentatie
Publicaties › Statistieken -
28/06/2019
Situatie van de elektronische communicatiesector 2018: presentatie
Nationale vergelijking van de tarieven voor telecommunicatiediensten in België [Tarieven toegepast op 15 oktober 2018]
Publicaties › Enquête -
20/12/2018
In deze vijfde versie van de nationale prijsvergelijking heeft het BIPT de bestudeerde diensten en patronen aangepast om de waargenomen ontwikkelingen te weerspiegelen, alsook de voorspelbare evolutie van de markt op min of meer korte termijn.
Mededeling van 13 november 2018 met betrekking tot de communicatie aan boord van zeeschepen in de UHF-band
Publicaties › Mededeling -
21/11/2018
Deze mededeling betreft een actualisatie van de mededeling van de Raad van het BIPT van 24 januari 2017. Het BIPT raadt aan om in de toekomst enkel nog digitale apparatuur aan te schaffen dit om storingen te vermijden.
Studie van 12 september 2018 betreffende de impact van de Brusselse stralingsnormen op de uitrol van de mobiele netwerken
Publicaties › Mededeling -
22/10/2018
Deze impactstudie geeft een antwoord op de vragen van de minister van Telecom en van de Brusselse minister van Milieu.
Enquête over de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische communicatie-markt (2018)
Publicaties › Enquête -
06/09/2018
Enquête over de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische communicatie-markt (2018)
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (2017)
Publicaties › Enquête -
31/08/2017
Uit de jaarlijkse consumentenenquête van het BIPT bleek dat de gebruikers eerder tevreden waren over de aangeboden dienstverlening en prijzen. De consumenten vonden het niet altijd gemakkelijk om diensten en prijzen te vergelijken en kenden vaak de basisrechten voor telecom niet. Opvallend was de verandering in gebruik van telecomdiensten. Zo nam het gebruik van mobiel internet en van bepaalde applicaties waarbij een telefonie- en/of berichtendiensten via internet kunnen worden gebruikt, sterk toe.De tariefvergelijker van het BIPT werd positief onthaald alsook de verwittiging via sms bij het bereiken van het mobiele tariefplafond.
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (Augustus 2016)
Publicaties › Enquête -
31/08/2016
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête over de manier waarop de gebruikers de Belgische elektronische-communicatiemarkt zien. Ook al ondervinden de consumenten enkele problemen in verband met de dienstkwaliteit, zijn ze eerder tevreden. De barometer van de dienstkwaliteit die het BIPT weldra zal publiceren op zijn website, zal het mogelijk maken om de kwaliteit van de dienstverlening van de operatoren beter te kennen.
Vorige pagina
1
2
3
4
5
6
7
(pagination.current)
8
9
Volgende pagina »
Naar boven