Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en plichten
Rechten en plichten
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2023 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 47 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Situatie van de elektronische communicatiesector 2019: data
Publicaties › Statistieken -
08/07/2020
Situatie van de elektronische communicatiesector 2019: data
Situatie van de elektronische communicatiesector 2019
Publicaties › Statistieken -
08/07/2020
Situatie van de elektronische communicatiesector 2019
Jaarverslag 2019
Publicaties › Jaarverslag -
29/05/2020
Jaarverslag 2019
Besluit van 14 januari 2020 betreffende de niet-naleving door Telenet van de regels in verband met de identificatie van de eindgebruikers van voorafbetaalde kaarten
Publicaties › Besluit -
21/01/2020
Met dit besluit legt het BIPT aan Telenet een administratieve boete op wegens de niet-naleving van de regels in verband met de identificatie van de eindgebruikers van mobiele openbare elektronische-communicatiediensten verstrekt op basis van een voorafbetaalde kaart.
Besluit van 14 januari 2020 betreffende de niet-naleving door Proximus van de regels in verband met de identificatie van de eindgebruikers van voorafbetaalde kaarten
Publicaties › Besluit -
21/01/2020
Met dit besluit legt het BIPT aan Proximus een administratieve boete op wegens de niet-naleving van de regels in verband met de identificatie van de eindgebruikers van mobiele openbare elektronische-communicatiediensten verstrekt op basis van een voorafbetaalde kaart.
Besluit van 23 december 2019 met betrekking tot de samenstelling van het college bedoeld in het koninklijk besluit van 5 mei 2006 betreffende een verzoeningsprocedure voor het BIPT voor het jaar 2020
Publicaties › Besluit -
17/01/2020
Besluit betreffende de samenstelling van het verzoeningscollege voor het jaar 2020.
Besluit van 2 september 2019 betreffende de erkenning van de Bruxelles Royal Yacht Club
Publicaties › Besluit -
06/09/2019
De Brussel Royal Yacht Club, Vilvoordsesteenweg 1, te 1020 Brussel wordt erkend als erkend opleidingscentrum voor SRC-bedieningscertificaten. De attesten van theoretische en praktische opleiding uitgereikt door de Brussel Royal Yacht Club verlenen toegang tot de inschrijving voor het SRC-examen dat georganiseerd wordt door het BIPT vanaf de inwerkingtreding van dit besluit (dat wil zeggen op de datum van publicatie ervan op de website van het BIPT).
Situatie van de elektronische communicatiesector 2018: presentatie
Publicaties › Statistieken -
28/06/2019
Situatie van de elektronische communicatiesector 2018: presentatie
Besluit van 24 mei 2019 betreffende de frequenties, vermogens en transmissiemodi die mogen worden gebruikt door de radioamateurs
Publicaties › Besluit -
27/05/2019
Besluit van 24 mei 2019 betreffende de frequenties, vermogens en transmissiemodi die mogen worden gebruikt door de radioamateurs
Vergelijkende studie betreffende het prijsniveau van telecomproducten voor zakelijke gebruikers in België, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk [tarieven februari/maart 2016]
Publicaties › Statistieken -
14/07/2016
Net zoals in 2014 en 2015 werd de studie gerealiseerd door de Teligen-afdeling van Strategy Analytics Ltd. Het rapport schetst een beeld van het prijsniveau van telecommunicatiediensten voor zelfstandigen en kleine en middelgrote ondernemingen in België in vergelijking met Frankrijk, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De studie maakt gebruik van een korvenmethode om de telecommunicatiekosten van acht bedrijfstypes, waarvoor het gebruiksniveau van verschillende telecommunicatiediensten werd bepaald, met elkaar te vergelijken. De analyse beschouwt de kosten in het geval diensten afzonderlijk worden aangekocht om aan de telecommunicatievereisten van het bedrijf te voldoen, alsook de kosten voor multiplayaanbiedingen.
Vorige pagina
1
2
3
4
(pagination.current)
5
Volgende pagina »
Naar boven