Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 347 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Nieuwe mobiele operator licht de optie voor gereserveerd spectrum
Publicaties › Persbericht -
29/03/2022
Door het lichten van de optie voor gereserveerd spectrum heeft een nieuwe mobiele operator voldoende spectrum om de mobiele markt te betreden.
Vijf mobiele operatoren ontvankelijk verklaard voor de radiospectrum veiling
Publicaties › Persbericht -
22/03/2022
Vijf mobiele operatoren werden ontvankelijk verklaard door het BIPT voor de veiling van het toekomstig radiospectrum.
Besluit van 8 maart 2022 betreffende de toekenning aan Flash Services Belgium N.V. van gebruiksrechten voor de exploitatie van een openbaar netwerk voor radiocommunicatie
Publicaties › Besluit -
16/03/2022
Op 9 december 2021 heeft Flash Services Belgium N.V. zich als operator aangemeld bij het BIPT.
Mededeling van 15 maart 2022 betreffende het tijdelijke gebruik van het korte sms-nummer 1212 ter ondersteuning van de humanitaire hulp aan Oekraïne
Publicaties › Mededeling -
15/03/2022
Op 14 maart 2022 heeft het BIPT vanwege Telenet Group NV een verzoek ontvangen om het nummer 1212 te gebruiken om via sms giften te kunnen zenden in het kader van een speciale uitzending via Nederlandstalige zenders SBS, VRT en VTM, met als doel geld in te zamelen ten voordele van het Consortium 12-12.
Besluit van 24 februari 2022 betreffende de plaats en wijze van uitvoering van werken aan het netwerk van Telenet
Publicaties › Besluit -
15/03/2022
Na onderzoek van de klacht besluit het BIPT dat Telenet correct heeft gehandeld in zin van de wet van 1991 en mag overgaan tot de voorgestelde werken.
Meer duidelijkheid over onbeperkt surfen
Publicaties › Persbericht -
23/02/2022
Het BIPT publiceert richtsnoeren om duidelijkheid te scheppen over het gebruik van de term “onbeperkt internet”.
Mededeling van 21 februari 2022 inzake richtsnoeren betreffende het aanbieden van « onbeperkt » internet
Publicaties › Mededeling -
23/02/2022
Mededeling inzake richtsnoeren betreffende het aanbieden van « onbeperkt » internet
Het BIPT en het Centrum voor Cybersecurity België waarschuwen voor een plaag van frauduleuze telefoonoproepen
Publicaties › Persbericht -
16/02/2022
Sinds eind vorige week werden in ons land 100.000’en frauduleuze telefonische oproepen gedetecteerd. Achter oproepen van legitieme Belgische telefoonnummers blijken andere meestal buitenlandse nummers schuil te gaan, waarbij deze bellers proberen om frauduleus persoonlijke gegevens te verkrijgen van de opgeroepenen.
Het BIPT publiceert zijn vergelijkende studie van de prijzen op nationaal niveau voor 2021
Publicaties › Persbericht -
15/02/2022
Elk jaar wordt vastgesteld dat in België de prijzen voor telecommunicatiediensten over het algemeen vrij hoog zijn in vergelijking met de buurlanden. Uit de nieuwe vergelijkende BIPT-studie van de prijzen op nationaal niveau blijkt echter dat consumenten aanzienlijk kunnen besparen door beter hun gewenste diensten af te bakenen en door regelmatig de op de markt beschikbare telecomaanbiedingen te vergelijken om de concurrentie volop te laten spelen.
Resultaten van de vergelijking van de tarieven voor telecommunicatiediensten in België [tarieven gehanteerd in Q4 2021]
Publicaties › Mededeling -
15/02/2022
Voor deze zevende editie is de nationale prijsvergelijking gebaseerd op de methode van de “gezinsprofielen”.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
6
7
8
9
(pagination.current)
10
11
12
Volgende pagina »
Naar boven