Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Voorwaarden vrije keuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 96 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Verzoekschrift van 22 april 2022 tegen het besluit van het BIPT van 24 februari 2022 (Werken Telenet)
Publicaties › Geschillen -
16/05/2022
De verzoekende partij vraagt de nietigverklaring van het besluit van het BIPT van 24 februari 2022 betreffende de plaats en wijze van uitvoering van werken aan het netwerk van Telenet.
Mededeling van 15 maart 2022 betreffende het tijdelijke gebruik van het korte sms-nummer 1212 ter ondersteuning van de humanitaire hulp aan Oekraïne
Publicaties › Mededeling -
15/03/2022
Op 14 maart 2022 heeft het BIPT vanwege Telenet Group NV een verzoek ontvangen om het nummer 1212 te gebruiken om via sms giften te kunnen zenden in het kader van een speciale uitzending via Nederlandstalige zenders SBS, VRT en VTM, met als doel geld in te zamelen ten voordele van het Consortium 12-12.
Mededeling van 21 februari 2022 inzake richtsnoeren betreffende het aanbieden van « onbeperkt » internet
Publicaties › Mededeling -
23/02/2022
Mededeling inzake richtsnoeren betreffende het aanbieden van « onbeperkt » internet
Resultaten van de vergelijking van de tarieven voor telecommunicatiediensten in België [tarieven gehanteerd in Q4 2021]
Publicaties › Mededeling -
15/02/2022
Voor deze zevende editie is de nationale prijsvergelijking gebaseerd op de methode van de “gezinsprofielen”.
Werkplan 2022
Publicaties › Werkplan -
02/02/2022
Werkplan 2022
Mededeling met betrekking tot de monitoring van de universele dienst op telecommunicatiegebied 2021
Publicaties › Mededeling -
01/02/2022
Conform artikel 103 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, oefent het BIPT controle uit op de universeledienstverlening en legt het een jaarverslag voor aan de minister betreffende eventuele aanpassingen aan de universeledienstverplichtingen.
Mededeling van 20 december 2021 betreffende de vergelijkende prijzenstudie van de telecommunicatiediensten in België en in de buurlanden in 2021
Publicaties › Mededeling -
21/12/2021
Mededeling van 20 december 2021 betreffende de vergelijkende prijzenstudie van de telecommunicatiediensten in België en in de buurlanden in 2021
Raadpleging betreffende het ontwerp van werkplan 2022
Publicaties › Raadpleging -
06/12/2021
Raadpleging betreffende het ontwerp van werkplan 2022
Raadpleging met betrekking tot de hervorming van de sociale tarieven inzake elektronische communicatie
Publicaties › Raadpleging -
25/11/2021
Raadpleging op verzoek van de vice-eersteminister en minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven, Telecommunicatie en Post betreffende het voorontwerp van wet met betrekking tot de hervorming van de sociale tarieven inzake elektronische communicatie
Mededeling van 26 oktober 2021 betreffende het observatorium van de markt voor postactiviteiten in België voor 2020
Publicaties › Mededeling -
03/11/2021
Mededeling van 26 oktober 2021 betreffende het observatorium van de markt voor postactiviteiten in België voor 2020
Vorige pagina
1
2
3
4
5
(pagination.current)
6
7
8
Volgende pagina »
Naar boven