Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en plichten
Rechten en plichten
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2023 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 369 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Mededeling van 15 maart 2022 betreffende het tijdelijke gebruik van het korte sms-nummer 1212 ter ondersteuning van de humanitaire hulp aan Oekraïne
Publicaties › Mededeling -
15/03/2022
Op 14 maart 2022 heeft het BIPT vanwege Telenet Group NV een verzoek ontvangen om het nummer 1212 te gebruiken om via sms giften te kunnen zenden in het kader van een speciale uitzending via Nederlandstalige zenders SBS, VRT en VTM, met als doel geld in te zamelen ten voordele van het Consortium 12-12.
Besluit van 24 februari 2022 betreffende de plaats en wijze van uitvoering van werken aan het netwerk van Telenet
Publicaties › Besluit -
15/03/2022
Na onderzoek van de klacht besluit het BIPT dat Telenet correct heeft gehandeld in zin van de wet van 1991 en mag overgaan tot de voorgestelde werken.
Meer duidelijkheid over onbeperkt surfen
Publicaties › Persbericht -
23/02/2022
Het BIPT publiceert richtsnoeren om duidelijkheid te scheppen over het gebruik van de term “onbeperkt internet”.
Mededeling van 21 februari 2022 inzake richtsnoeren betreffende het aanbieden van « onbeperkt » internet
Publicaties › Mededeling -
23/02/2022
Mededeling inzake richtsnoeren betreffende het aanbieden van « onbeperkt » internet
Het BIPT en het Centrum voor Cybersecurity België waarschuwen voor een plaag van frauduleuze telefoonoproepen
Publicaties › Persbericht -
16/02/2022
Sinds eind vorige week werden in ons land 100.000’en frauduleuze telefonische oproepen gedetecteerd. Achter oproepen van legitieme Belgische telefoonnummers blijken andere meestal buitenlandse nummers schuil te gaan, waarbij deze bellers proberen om frauduleus persoonlijke gegevens te verkrijgen van de opgeroepenen.
Het BIPT publiceert zijn vergelijkende studie van de prijzen op nationaal niveau voor 2021
Publicaties › Persbericht -
15/02/2022
Elk jaar wordt vastgesteld dat in België de prijzen voor telecommunicatiediensten over het algemeen vrij hoog zijn in vergelijking met de buurlanden. Uit de nieuwe vergelijkende BIPT-studie van de prijzen op nationaal niveau blijkt echter dat consumenten aanzienlijk kunnen besparen door beter hun gewenste diensten af te bakenen en door regelmatig de op de markt beschikbare telecomaanbiedingen te vergelijken om de concurrentie volop te laten spelen.
Resultaten van de vergelijking van de tarieven voor telecommunicatiediensten in België [tarieven gehanteerd in Q4 2021]
Publicaties › Mededeling -
15/02/2022
Voor deze zevende editie is de nationale prijsvergelijking gebaseerd op de methode van de “gezinsprofielen”.
Besluit van 8 februari 2022 betreffende de erkenning van de BV "Verlivané Projects" als maritiem opleidingsinstelling voor bedieningscertificaten van de 4de categorie « SRC »
Publicaties › Besluit -
14/02/2022
Verlivané Projects, met maatschappelijke zetel te Herman Teirlinckstraat 2, 1982 Zemst, wordt erkend als opleidingscentrum voor SRC-bedieningscertificaten De attesten van theoretische en praktische opleiding uitgereikt door Verlivané Projects verlenen toegang tot de inschrijving voor het SRC-examen dat georganiseerd wordt door het BIPT vanaf de inwerkingtreding van dit besluit (dat wil zeggen op de datum van publicatie ervan op de website van het BIPT).
BIPT publiceert nieuwe dekkings- en kwaliteitscijfers van onze mobiele netwerken, inclusief deze in treinen
Publicaties › Persbericht -
10/02/2022
Het dataportaal van het BIPT is up-to-date gebracht met recente info betreffende de dekking en kwaliteit van de Belgische mobiele netwerken. Op niveau van 4G bereiken we voor het hele grondgebied een mobiele dekking buitenhuis van meer dan 99% en binnenhuis van 93%. Jaarlijks voert het BIPT ook een studie uit omtrent de kwaliteit van de mobiele netwerken. Deze testen werden de voorbije jaren altijd uitgevoerd met behulp van de zogenaamde drive-tests. Met een gemiddelde kans op een verbinding in de testzones van 99,7% en een gemiddelde downloadsnelheid van 80 Mbps worden zeer goede resultaten gehaald. Nieuw is dat dit jaar deze testen ook uitgevoerd werden op de meest gebruikte treinlijnen in België. Met een gemiddelde kans op een verbinding in de trein van 98,2% en een gemiddelde downloadsnelheid van 55 Mbps worden performante resultaten gehaald.
Mededeling met betrekking tot de monitoring van de universele dienst op telecommunicatiegebied 2021
Publicaties › Mededeling -
01/02/2022
Conform artikel 103 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, oefent het BIPT controle uit op de universeledienstverlening en legt het een jaarverslag voor aan de minister betreffende eventuele aanpassingen aan de universeledienstverplichtingen.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
7
8
9
10
(pagination.current)
11
12
13
Volgende pagina »
Naar boven