Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Voorwaarden vrije keuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 359 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
In 2021 keert de rust weer voor de sector van de pakketten en expresdiensten na een recordjaar gekenmerkt door de pandemie
Publicaties › Persbericht -
19/12/2022
Het observatorium van de postactiviteiten in België, gebaseerd op de geaggregeerde gegevens verstrekt door de operatoren en jaarlijks gepubliceerd door het BIPT, maakt het mogelijk om zich een beeld te vormen van de ontwikkelingen binnen de postsector.
Mededeling van 19 december 2022 betreffende het observatorium van de markt voor postactiviteiten in België voor 2021
Publicaties › Mededeling -
19/12/2022
De indicatoren die in dit observatorium worden weergegeven hebben als doel de structuur van de markt voor alle belanghebbenden van de postsector weer te geven (afzenders, bestemmelingen, operatoren, diverse tussenpersonen, enz.).
Arrest van 7 december 2022 waarbij het beroep ingesteld tegen het besluit van het BIPT van 24 februari 2022 (Telenet-werken) wordt verworpen.
Publicaties › Geschillen -
08/12/2022
Met dit arrest verwerpt het Marktenhof het verzoek om nietigverklaring van het besluit van het BIPT van 24 februari 2022 betreffende de plaats en wijze van uitvoering van werken aan het netwerk van Telenet.
Besluit van 22 november 2022 betreffende de analyse van de tariefverhogingen van bpost voor de enkelstuktarieven voor het jaar 2023
Publicaties › Besluit -
01/12/2022
Deze controle wordt verricht overeenkomstig artikel 18 van de wet van 26 januari 2018.
Prijs non-prior postzegel stijgt in 2023 met 16,8%
Publicaties › Persbericht -
01/12/2022
Door deze verhoging zal de non-prior postzegel in 2023 uitkomen op een stuktarief van 1,39 euro.
Het BIPT breidt zijn tariefvergelijker uit voor de micro-ondernemingen en zelfstandigen
Publicaties › Persbericht -
01/12/2022
Zelfstandigen en ’kmo’s kunnen ook gebruik maken van Bestetarief.be om toegang te krijgen tot een telecommunicatietarief dat is afgestemd op hun werkelijke behoeften.
BIPT publiceert studie over de duurzaamheid van de telecomnetwerken in België
Publicaties › Persbericht -
30/11/2022
Duurzaamheid is een belangrijk thema voor de Belgische telecomoperatoren, zo blijkt uit een studie die het BIPT liet uitvoeren. In de periode 2018-2021 is hun energieverbruik afgenomen met 11% en de CO2-uitstoot met 38%.
BIPT publiceert studie over datacentra en aanbieders van digitale inhoud in België
Publicaties › Persbericht -
17/11/2022
Om een beter zicht te krijgen op Belgische spelers binnen het werkgebied van de datacenters en de aanbieders van digitale inhoud, voerde het BIPT een studie uit die de commerciële ontwikkelingen op de markt analyseert en de diensten die er aangeboden worden inventariseert. Daarnaast werd ook gekeken hoe er wordt omgegaan met veiligheid en duurzaamheid.
Mededeling van 17 november 2022 over de studie betreffende datacenters en aanbieders van digitale inhoud in België
Publicaties › Mededeling -
17/11/2022
Het BIPT heeft een studie laten uitvoeren over datacenters en aanbieders van digitale inhoud in België. Deze analyseert de commerciële ontwikkelingen op de markt en inventariseert de diensten die er aangeboden worden. Daarnaast werd ook gekeken hoe er wordt omgegaan met veiligheid en duurzaamheid.
Jaarlijkse besparing tot 240€ door tariefvergelijking telecomaanbiedingen
Publicaties › Persbericht -
08/11/2022
Door de huidige hoge inflatiecijfers letten de consumenten meer op hun budget. Bovendien rekenen sommige operatoren de toegenomen inflatie ook door in hun prijzen. Het regelmatig vergelijken van de tarieven in een verre van uniforme telecommarkt is dan ook meer dan ooit nuttig om mee te helpen besparen in elk huishoudbudget. Zo werd recent in verschillende telecomaanbiedingen het inbegrepen datavolume aangepast. Een tariefvergelijking uitvoeren toont welke diensten het best overeenstemmen met de werkelijke behoeften van de consument. Dat dit loont wordt aangetoond door de laatste nationale vergelijkende prijzenstudie van het BIPT.
Vorige pagina
1
2
3
4
5
6
7
(pagination.current)
8
9
10
Volgende pagina »
Naar boven