Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en plichten
Rechten en plichten
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2023 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 322 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
BIPT publiceert een update van de studie over de duurzaamheid van de telecomnetwerken in België
Publicaties › Persbericht -
29/12/2023
De operatoren blijven inspanningen leveren om het verbruik en de CO2-uitstoot nog verder te verminderen.
Mededeling van 19 december 2023 over de studie betreffende de duurzaamheid van de telecomnetwerken in België
Publicaties › Mededeling -
29/12/2023
Het BIPT publiceert een update over de duurzaamheid van de telecomnetwerken in België. Hierbij wordt specifiek gekeken naar de evolutie van het energieverbruik, de CO2-uitstoot en de afvalverwerking van de voorbije 5 jaar.
BIPT legt Telenet een boete op van 1 miljoen euro
Publicaties › Persbericht -
21/12/2023
Het BIPT legt Telenet een boete op van € 1.000.000 omdat de operator in zijn verkooppunten Easy Switch als vereenvoudigde overstapprocedure voor abonnees niet aanbiedt als standaardprocedure en daardoor de verplichtingen inzake Easy Switch niet nakomt.
Het BIPT publiceert zijn vergelijkende internationale prijzenstudie voor 2023
Publicaties › Persbericht -
20/12/2023
Hieruit blijkt dat ons land in het algemeen duur is voor zowel mobiele diensten als voor vast internet en telecombundels.
Mededeling van 18 december 2023 betreffende de vergelijkende studie van de prijzen voor telecommunicatiediensten in België en in de buurlanden [Tarieven van oktober 2023]
Publicaties › Mededeling -
20/12/2023
Het doel van deze studie is na te gaan in welke mate het prijsniveau van telecomproducten voor residentiële gebruikers op de Belgische markt zich verhoudt tot het prijsniveau van gelijkaardige producten in de ons omringende landen.
BIPT lanceert nieuwe tool om tarieven van pakketten te vergelijken
Publicaties › Persbericht -
11/12/2023
Er is nu een vergelijkingstool voor basispakkettarieven toegevoegd aan de site postaalpunt.be.
Jaarlijkse besparing van meer dan € 300 dankzij de vergelijking van telecomtarieven van vaste aanbiedingen
Publicaties › Persbericht -
28/11/2023
Dat is de boodschap van de laatste nationale vergelijkende studie over de prijzen van de vaste en convergente telecommunicatieaanbiedingen van het BIPT.
Mededeling van 27 november 2023 betreffende de vergelijking van de tarieven van de vaste diensten en van de convergente bundels op de Belgische particuliere markt [tarieven toegepast in het 4e kwartaal 2023]
Publicaties › Mededeling -
28/11/2023
Het BIPT maakt elk jaar een nationale prijsvergelijking. Deze studie gaat uit van de vraag, dat wil zeggen de behoeften waarin de verschillende types van gebruikers van telecomdiensten moeten voorzien.
Inflatie zette rem op groei postale markt anno 2022
Publicaties › Persbericht -
23/11/2023
Het volume brievenpost is voor het eerst op jaarbasis onder de grens van 100 items per inwoner gezakt.
Mededeling van 21 november 2023 betreffende het observatorium van de markt voor postactiviteiten in België voor 2022
Publicaties › Mededeling -
23/11/2023
De indicatoren die in dit observatorium worden weergegeven hebben als doel de structuur van de markt voor alle belanghebbenden van de postsector weer te geven (afzenders, bestemmelingen, operatoren, diverse tussenpersonen, enz.).
Vorige pagina
1
2
3
(pagination.current)
4
5
6
Volgende pagina »
Naar boven