Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 302 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Het BIPT keurt de tariefverhogingen van bpost voor 2022 goed
Publicaties › Persbericht -
07/10/2021
Het BIPT keurt de tariefverhogingen van bpost voor 2022 goed
Het BIPT maakt de resultaten bekend van zijn jaarlijkse enquête over de perceptie van de elektronische-communicatiemarkt door de consument (2021)
Publicaties › Persbericht -
05/10/2021
Het BIPT maakt de resultaten bekend van zijn jaarlijkse enquête over de perceptie van de elektronische-communicatiemarkt door de consument (2021)
Besluit van 9 september 2021 met betrekking tot het afsluiten van de inbreukprocedure ten opzichte van Proximus voor het niet waarborgen van een ononderbroken toegang tot de nooddiensten
Publicaties › Besluit -
14/09/2021
Besluit van 9 september 2021 met betrekking tot het afsluiten van de inbreukprocedure ten opzichte van Proximus voor het niet waarborgen van een ononderbroken toegang tot de nooddiensten
Het BIPT en het Centrum voor Cybersecurity België waarschuwen opnieuw voor tsunami aan smishing berichten na valse sms’en
Publicaties › Persbericht -
14/09/2021
Het BIPT en het Centrum voor Cybersecurity België waarschuwen opnieuw voor tsunami aan smishing berichten na valse sms’en
Consultatie over een ontwerp van BIPT-Richtsnoeren betreffende het aanbieden van « onbeperkt » Internet
Publicaties › Raadpleging -
14/07/2021
Consultatie over een ontwerp van BIPT-Richtsnoeren betreffende het aanbieden van « onbeperkt » Internet
Verschuivingen in de bundelmarkt en een terugval van het klantenverloop kenmerkten de vaste telecommarkt in 2020
Publicaties › Persbericht -
14/06/2021
Verschuivingen in de bundelmarkt en een terugval van het klantenverloop kenmerkten de vaste telecommarkt in 2020
Piekvolumes en hogere downloadsnelheden voor het mobiele verkeer in 2020
Publicaties › Persbericht -
08/06/2021
Piekvolumes en hogere downloadsnelheden voor het mobiele verkeer in 2020
Jaarverslag 2020
Publicaties › Jaarverslag -
31/05/2021
Jaarverslag 2020
Het BIPT en het Centrum voor Cybersecurity België waarschuwen voor tsunami aan smishing berichten na valse sms’en in naam van bpost: al meer dan 9000 mobiele toestellen besmet
Publicaties › Persbericht -
12/05/2021
Het BIPT en het Centrum voor Cybersecurity België waarschuwen voor tsunami aan smishing berichten na valse sms’en in naam van Bpost: al meer dan 9000 mobiele toestellen besmet
Nieuwe BIPT-tool voor het vinden van een geschikte operator bij het versturen van pakjes
Publicaties › Persbericht -
11/05/2021
Nieuwe BIPT-tool voor het vinden van een geschikte operator bij het versturen van pakjes - Met deze nieuwe tool maakt het BIPT het mogelijk om de alternatieven voor het versturen van pakjes van 2 kg in België of naar een bestemming binnen de EU op te zoeken en te vergelijken. Zo kan de gebruiker niet enkel op prijs vergelijken maar ook kijken naar de productkenmerken die voor hem van belang zijn. Met deze tool wil het BIPT de consument beter informeren, de stap naar postale diensten verkleinen en de concurrentie op de markt stimuleren.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
6
7
8
9
(pagination.current)
10
11
12
Volgende pagina »
Naar boven