Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Voorwaarden vrije keuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 281 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Arrest van het hof van beroep van Brussel van 22 januari 2020
Publicaties › Geschillen -
03/02/2020
Arrest van het hof van beroep van Brussel van 22 januari 2020 waarbij het beroep ingesteld door 3StarsNet tegen het besluit van de Raad van het BIPT van 9 juli 2019 tot vernieuwing van het besluit van het BIPT van 7 december 2018 met betrekking tot de retailmarkt van de toegang tot het openbare telefoonnetwerk, verzorgd op een vaste locatie en de wholesalemarkt van de gespreksopbouw op het openbare telefoonnetwerk, verzorgd op een vaste locatie, als ongegrond wordt verklaard
BIPT stelt een voorlopige oplossing voor die de introductie van 5G mogelijk moet maken en de continuïteit van de 2G en 3G rechten moet verzekeren
Publicaties › Persbericht -
31/01/2020
Om een initiële ontplooiing van 5G in België mogelijk te maken en de continuïteit van de dienstverlening voor de bestaande vergunningshouders voor 2G en 3G te verzekeren stelt het BIPT verschillende oplossingen voor
Het BIPT legt een boete op aan Telenet en aan Proximus wegens niet-naleving van de regels inzake identificatie van de “prepaid” gebruikers
Publicaties › Persbericht -
21/01/2020
In zijn besluiten van 14 januari 2020 legt het BIPT een boete van € 150 000 op aan Proximus en van € 88 782 aan Telenet wegens niet-naleving van de reglementering inzake voorafgaande identificatie van de eindgebruikers van prepaid kaarten.
Vergelijkende studie Prijsniveau Telecomproducten in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk [Tarieven van augustus 2019]
Publicaties › Enquête -
23/12/2019
Het BIPT heeft onderzoek gedaan naar het prijsniveau van telecomproducten in een set van vijf landen (België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk).
Het BIPT publiceert zijn vergelijkende internationale prijzenstudie voor 2019
Publicaties › Persbericht -
23/12/2019
Uit de studie die het BIPT vandaag op zijn website publiceert blijkt dat een vergelijking van de residentiële prijzen van telecomproducten in België ten opzichte van zijn buurlanden wisselende resultaten vertoont
Het BIPT voert een update uit van de data over netwerkkwaliteit
Publicaties › Persbericht -
19/12/2019
Het BIPT heeft zijn website bipt-data.be up-to-date gebracht met recente data betreffende de Belgische telecommunicatienetwerken
Het BIPT blijft de hoogwaardige connectiviteit reguleren
Publicaties › Persbericht -
17/12/2019
Het BIPT bevestigt dat Proximus op die markt nog altijd een dominante positie bekleedt. Aan Proximus worden verschillende maatregelen opgelegd om de concurrentie te stimuleren, opdat de ondernemingen daar profijt van trekken in termen van keuze, prijs en kwaliteit.
Pakjessegment doet postmarkt en het netwerk van de postale punten verder groeien
Publicaties › Persbericht -
29/11/2019
Uit het observatorium van het BIPT blijkt dat de postmarkt in 2018 is gegroeid met 5%. Binnen het segment van pakjes en expreszendingen bedroeg de stijging zelfs 12,3%, hetgeen zich vertaalt in de noodzaak voor alle postoperatoren om een breed netwerk van postale punten aan te bieden.
BIPT controleert radioapparatuur op conformiteit en schadelijke storingen
Publicaties › Persbericht -
22/10/2019
Op alle apparatuur die radiogolven kan uitzenden of ontvangen is de Radio Equipment Directive” of “RED” van toepassing. Deze richtlijn waarborgt dat de apparatuur voldoet aan essentiële gezondheids- en veiligheidseisen en geen schadelijke storingen veroorzaakt.
Enquête over de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische communicatie-markt (2019)
Publicaties › Enquête -
02/10/2019
Enquête over de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische communicatie-markt (2019)
Vorige pagina
1
2
3
4
...
8
9
10
11
(pagination.current)
12
13
14
Volgende pagina »
Naar boven