De Raad heeft een nieuw Huishoudelijk reglement aangenomen op 15 oktober 2024.
  
Tot 15 oktober 2024 was het Koninklijk Besluit van 19 april 2014 betreffende het huishoudelijk reglement van de Raad van het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie van toepassing. Sinds de inwerkingtreding van art. 18 van de wet van 21 december 2021 houdende omzetting van het Europees Wetboek voor elektronische communicatie en wijziging van diverse bepalingen inzake elektronische communicatie wordt het huishoudelijk reglement vastgesteld door de Raad en niet meer per KB. 

Dit huishoudelijk reglement is grotendeels gebaseerd op het voornoemde Koninklijk Besluit van 19 april 2014.
De belangrijkste wijziging betreft hoofdstuk 3 de bekendmaking van besluiten en adviezen. Daar zijn de voorstellen voor een koninklijk of ministerieel besluit toegevoegd in artikels 13 en 14. Zij worden, als ze zijn voltrokken, voortaan ook binnen twee weken meegedeeld aan de rechtstreeks en persoonlijk betrokken personen. En binnen vier weken gepubliceerd op onze website, voor zover de bekendmaking ervan van openbaar nut is. Bij adviezen wordt, indien publiek beschikbaar, voortaan de link naar het document waarop het advies betrekking heeft toegevoegd.
Verder werden er nog een aantal praktische zaken aangepast zoals de mogelijkheid om ook ergens anders de Raadszitting te kunnen houden (of volledig digitaal).

Naar boven