Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Voorwaarden vrije keuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 739 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn 2023 enquête over de perceptie van de elektronische-communicatiemarkt door de consument
Publicaties › Persbericht -
04/10/2023
In een context van inflatie is het logisch dat de tevredenheid over de tarieven van de communicatieoperatoren afneemt.
Mededeling van 2 oktober 2023 over de resultaten van een enquête met betrekking tot de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische-communicatiemarkt
Publicaties › Mededeling -
04/10/2023
Sinds 2012 laat het BIPT een uitgebreide enquête uitvoeren over de perceptie die de consument heeft van de werking van de elektronische-communicatiemarkt in België. Aan de hand van de enquête kan worden nagegaan hoe geïnformeerd de consument is en welke impact de maatregelen hebben die werden genomen om de elektronische-communicatiemarkt te reguleren. Er wordt jaarlijks verslag uitgebracht over de enquête.
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Pagina's
Om de consument te helpen neemt het BIPT het voorbeeld van tien “gezinnen”, tien types van gebruikers waarvan de behoeften voldoende gevarieerd en gedifferentieerd opgesteld zijn.
Protocol tussen het BIPT en Orange betreffende de uitwisseling van persoonsgegevens in het kader van de kwaliteitscontrole met betrekking tot sociale tarieven
Publicaties › Overige -
03/10/2023
Protocol inzake de verwerking van gegevens in de zin van artikel 20 van de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens tussen het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT) en Orange in het kader van de kwaliteitscontrole van de lijsten met begunstigden van het sociaal telecomtarief
Protocol tussen het BIPT en Mobile Vikings betreffende de uitwisseling van persoonsgegevens in het kader van de kwaliteitscontrole met betrekking tot sociale tarieven
Publicaties › Overige -
03/10/2023
Protocol inzake de verwerking van gegevens in de zin van artikel 20 van de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens tussen het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT) en Mobile Vikings in het kader van de kwaliteitscontrole van de lijsten met begunstigden van het sociaal telecomtarief
Protocol tussen het BIPT en Proximus betreffende de uitwisseling van persoonsgegevens in het kader van de kwaliteitscontrole met betrekking tot sociale tarieven
Publicaties › Overige -
03/10/2023
Protocol inzake de verwerking van gegevens in de zin van artikel 20 van de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens tussen het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT) en Proximus in het kader van de kwaliteitscontrole van de lijsten met begunstigden van het sociaal telecomtarief
Protocol tussen het BIPT en Telenet Group (Base) betreffende de uitwisseling van persoonsgegevens in het kader van de kwaliteitscontrole met betrekking tot sociale tarieven
Publicaties › Overige -
03/10/2023
Protocol inzake de verwerking van gegevens in de zin van artikel 20 van de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens tussen het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT) en Telenet Group (Base) in het kader van de kwaliteitscontrole van de lijsten met begunstigden van het sociaal telecomtarief
Protocol tussen het BIPT en Telenet betreffende de uitwisseling van persoonsgegevens in het kader van de kwaliteitscontrole met betrekking tot sociale tarieven
Publicaties › Overige -
03/10/2023
Protocol inzake de verwerking van gegevens in de zin van artikel 20 van de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens tussen het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT) en Telenet in het kader van de kwaliteitscontrole van de lijsten met begunstigden van het sociaal telecomtarief
Bescherming van de persoonlijke levenssfeer
Pagina's
Het BIPT vindt uw privacy uiterst belangrijk en we willen u dan ook zo goed mogelijk informeren. De verwerking van uw gegevens zal ofwel gerechtvaardigd zijn op basis van een wettelijke opdracht of een taak van openbaar belang ofwel op basis van uw expliciete toestemming die u zal gevraagd worden. U heeft het recht om te allen tijde een kopie van uw persoonsgegevens op te vragen om na te gaan of de informatie die wordt bewaard juist is en/of om deze informatie te verbeteren of bij te werken. In de mate dat dit niet tegenstrijdig is met een wettelijke verplichting / het algemeen belang, wordt uw verzoek ingewilligd en verwerkt.
Indicatieve lijst van professionele tariefplannen waarop Easy Switch van toepassing is
Pagina's
Selecteer uw oude operator om te weten te komen of uw onderneming of VZW van de nieuwe operator mag verwachten dat hij de overstap regelt met toepassing van Easy Switch.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
11
12
13
14
(pagination.current)
15
16
17
Volgende pagina »
Naar boven