Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Voorwaarden vrije keuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 739 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Klokkenluiders
Pagina's
Het BIPT is de bevoegde autoriteit voor het ontvangen van meldingen in het kader van de wet van 28 november 2022 (klokkenluiderswet).
Werkplan 2023
Publicaties › Werkplan -
08/02/2023
In het jaarlijkse werkplan worden de strategische doelstellingen uit het Strategisch Plan vertaald naar operationele doelstellingen met behulp van fiches die per strategische as de strategische doelstelling invulling geven.
Raadpleging over een ontwerp van koninklijk besluit tot uitvoering van artikel 121/1, § 2, tweede lid, van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, inzake het behoud tot toegang tot een e-mailadres bij het veranderen van operator
Publicaties › Raadpleging -
01/02/2023
Raadpleging op verzoek van de minister van Telecommunicatie over een ontwerp van koninklijk besluit tot uitvoering van artikel 121/1, § 2, tweede lid, van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, inzake het behoud tot toegang tot een e-mailadres bij het veranderen van operator
België 2023-1
Publicaties › Frequenties microfoons & in-ear-systemen -
18/01/2023
Lijst van de frequenties die toegestaan zijn voor microfoons en in-ear-systemen - Voor een gebruik in geheel Belgi
Mededeling met betrekking tot de monitoring van de universele dienst op telecommunicatiegebied 2022
Publicaties › Mededeling -
02/01/2023
Conform artikel 103 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, oefent het BIPT controle uit op de universeledienstverlening en legt het een jaarverslag voor aan de minister betreffende eventuele aanpassingen aan de universeledienstverplichtingen.
Richtlijnen voor het programmeren van VHF-marifoon apparatuur
Publicaties › Mededeling -
23/12/2022
Deze mededeling moet de installateur en/of handelaar in staat stellen om de VHF-marifoons correct in te stellen voor gebruik na de implementatie van de VDES.
Nieuwe BIPT-kaart afficheert dekkingsgegevens van vaste telecomoperatoren op adresniveau
Publicaties › Persbericht -
23/12/2022
Nieuwe kaart afficheert dekkingsgegevens op adresniveau.
Onbetaalde factuur
Pagina's
Indien u uw factuur niet hebt betaald, moet de operator u verwittigen alvorens de diensten stop te zetten. Alvorens de dienst volledig stop te zetten moet de operator van een telefoondienst u zonder meerkost een beperkte dienst verstrekken. Om opnieuw een normale dienstverlening te krijgen kan de operator maximaal 30 euro, btw inbegrepen, vragen van u.
Het BIPT publiceert zijn vergelijkende internationale prijzenstudie voor 2022
Publicaties › Persbericht -
21/12/2022
Uit de vergelijkende prijzenstudie die het BIPT vandaag op zijn website publiceert, blijkt dat België vooruitgang boekte inzake het bedrag dat minimaal moet worden neergeteld om te voorzien in mobiele telecombehoeften.
In 2021 keert de rust weer voor de sector van de pakketten en expresdiensten na een recordjaar gekenmerkt door de pandemie
Publicaties › Persbericht -
19/12/2022
Het observatorium van de postactiviteiten in België, gebaseerd op de geaggregeerde gegevens verstrekt door de operatoren en jaarlijks gepubliceerd door het BIPT, maakt het mogelijk om zich een beeld te vormen van de ontwikkelingen binnen de postsector.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
16
17
18
19
(pagination.current)
20
21
22
Volgende pagina »
Naar boven