• Voltooide toewijzingsprocedures

    Pagina's
    Deze rubriek betreft de voltooide procedures voor toewijzing van gebruiksrechten.
  • Internationale akkoorden

    Pagina's
    De internationale coördinatie wordt gereglementeerd door akkoorden die tot stand komen op het niveau van de Internationale Telecommunicatie Unie of op multilateraal niveau. Deze akkoorden beschrijven de onderhandelde rechten voor elk ondertekenend land, alsook de procedure om deze eventueel te wijzigen. Deze rechten bestaan in verschillende vormen: frequenties en/of preferentiële codes, kavels, toewijzingen. Daaraan kunnen via andere akkoorden technische en administratieve voorwaarden worden verbonden.
  • Nummers krijgen en beheren

    Pagina's
    Eindgebruikers krijgen toegang tot telecommunicatiediensten via nummers. Daarom is de ontwikkeling van een efficiënt nummeringsplan een belangrijke bepalende factor voor de kwaliteit en het succes van telecommunicatiediensten.
  • Onderhandelen met SMP-operatoren

    Pagina's
    Een operator kan in de hele Europese Unie vrij met andere operatoren onderhandelen over de toegang. Dat houdt in dat elke operator die een openbaar elektronische-communicatienetwerk levert, verplicht is met elke operator die daarom verzoekt, te goeder trouw te onderhandelen over een interconnectieovereenkomst met als doel elektronische-communicatiediensten aan te bieden die voor het publiek beschikbaar zijn.
  • Rechten en plichten

    Pagina's
    In het algemeen dient een operator te voldoen aan alle toepasselijke wettelijke verplichtingen zoals bepaald in de wet op de elektronische communicatie (WEC) en haar uitvoeringsbesluiten.
  • Telefoongidsen/ inlichtingendiensten

    Pagina's
    De regelgevende bepalingen met betrekking tot de telefoongidsen zijn in hoofdzaak vervat in artikel 45 van de wet betreffende de elektronische communicatie van 13 juni 2005; de basisregelgevingsbepalingen betreffende de inlichtingendiensten zijn vervat in artikel 46 van de wet betreffende de elektronische communicatie van 13 juni 2005.
  • Kwaliteitsindicatoren

    Pagina's
    Welke soort klantendienst heb ik nodig? Waar vind ik relevante/nuttige informatie? Moet de verbinding altijd beschikbaar zijn? Pas op: de operatoren verbinden zich ertoe om hun beste inspanningen te leveren maar controleer de beloofde kwaliteit en kijk of jouw operator verbintenissen inzake opheffing van storingen aangaat.
  • Distributie

    Pagina's
    De postzendingen worden thuis of postliggend besteld. Het postliggend bestellen gebeurt tegen betaling, met uitzondering van blindenschrift en de ermee gelijkgestelde postzendingen.
  • Tarieven van de aanbieder van de universele dienst

    Pagina's
    De aanbieder van de universele dienst moet voldoen aan bepaalde tarifaire verplichtingen. Bpost is aanvankelijk tot 31 december 2018 bij wet aangewezen als aanbieder van de universele dienst. Bpost blijft de universele dienst verlenen op basis van een beheerscontract dat met de Staat is gesloten voor een periode van vijf jaar, namelijk tot 31/12/2023. Deze tarieven moeten met name betaalbaar zijn, kostengeoriënteerd, transparant, niet-discriminerend en identiek op het hele grondgebied.
  • Gebruikers met een handicap

    Pagina's
    Het is belangrijk dat personen met een handicap kunnen beschikken over elektronische communicatie-apparatuur die aangepast is aan hun specifieke noden. De GARI-databank bevat een overzicht van zowel mobiele apps als telefoontoestellen en tablets die elektronische communicatiediensten toegankelijker maken voor gebruikers met een handicap. De MMF-GARI-database wordt niet beheerd door het BIPT.
Naar boven