Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Voorwaarden vrije keuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3409 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Bert, Izza, Pablo en Thalia
Pagina's
Dit gezin wil alles: internet, mobiel, televisie met decoder of via app. Qua volume zal het gebruik ervan hoog zijn.
Nadine en Jonas
Pagina's
Nadine en Jonas hebben enkel internet- en mobiele oplossingen met een laag volume en klassieke televisie met decoder nodig.
Etienne
Pagina's
Etienne heeft de volgende 4 diensten nodig: vaste telefonie, een internetverbinding, een mobiele verbinding, klassieke televisie met decoder. Hij maakt er gemiddeld gebruik van.
De prijs van de non-prior postzegel stijgt op 1 januari 2025 naar 1,53 euro, de priorzegel naar 2,37 euro
Publicaties › Persbericht -
25/10/2024
Voor 2025 vraagt bpost een maximale prijsverhoging van 6,06%, voor producten aangeboden aan particulieren en kleine professionelen.
Besluit van 22 oktober 2024 betreffende de analyse van de tariefverhogingen van bpost voor de enkelstuktarieven voor het jaar 2025
Publicaties › Besluit -
25/10/2024
Dit besluit betreft de controle van de inachtneming van de regels voor de berekening van tariefverhogingen van de enkelstuktarieven van bpost NV voor het jaar 2025.
Besluit van 8 oktober 2024 – [XXX] t. [XXX]
Publicaties › Besluit -
25/10/2024
Na onderzoek van de klacht besluit het BIPT dat het voorstel van [XXX – de operator] de meest doeltreffende oplossing vormt en deze werken mogen uitgevoerd worden.
Openbare bevraging betreffende methodologie voor het koninklijk besluit betreffende Duurzaamheidsindicatoren (pakketlevering)
Publicaties › Raadpleging -
22/10/2024
Deze consultatie dient om tot een finale versie te komen van methodologie en tool aangaande duurzaamheidsindicatoren inzake pakketleveringen.
Besluit van 15 oktober 2024 betreffende het bepalen van de normen inzake de universele lader
Publicaties › Besluit -
17/10/2024
Dit besluit van het BIPT voert de bij koninklijk besluit toegekende bevoegdheid uit tot het bepalen van de normen inzake de universele lader. Deze normen worden integraal overgenomen uit de Europese verordening in kwestie.
Besluit van 8 oktober 2024 tot vaststelling van de nadere regels voor de rapportering waarvan sprake is in artikel 6/2 van de wet van 26 januari 2018 betreffende de postdiensten
Publicaties › Besluit -
17/10/2024
Overeenkomstig artikel 6/2, § 1, van de postwet, moeten de aanbieders van postdiensten die pakketbezorgingsdiensten aanbieden of ervan gebruikmaken een halfjaarlijks verslag indienen bij het BIPT. Het besluit stelt de nadere regels vast inzake de mededeling van dat verslag overeenkomstig artikel 6/2, § 2, van de postwet.
Huishoudelijk reglement van de Raad
Publicaties › Overige -
16/10/2024
Het huishoudelijk reglement wordt vastgesteld door de Raad en niet meer per Koninklijk Besluit.
Vorige pagina
1
2
3
(pagination.current)
4
5
6
Volgende pagina »
Naar boven