Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Lijst van de mobiele operatoren
Lijst met de bestaande vaste en convergente operatoren
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2025 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2025 - Mobiele
Consumentenenquêtes
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Compensatie bij dienstonderbreking
Spoofing
Frauduleuze sms & oproep
Wat is frauduleuze simswapping?
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Digitaal
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
Toegang tot platformgegevens voor onderzoekers
Buitengerechtelijke geschillenbeslechting bij onlineplatformen
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Aan het BIPT te verstrekken informatie
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3578 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Het BIPT stelt voor om de universele dienst op gebied van elektronische communicatie te moderniseren
Publicaties › Persbericht -
27/02/2013
Universele dienst
Studie van Aetha "Economic benefits from use of the 790-862MHz band for DTT and mobile broadband"
Publicaties › Overige -
27/02/2013
Dit rapport is alleen in het Engels beschikbaar.
Ontwerpadvies van de Raad van het BIPT betreffende de opheffing van de universeledienstverplichtingen inzake de verstrekking van de universele inlichtingendienst en de beschikbaarstelling van de universele telefoongids
Publicaties › Raadpleging -
26/02/2013
Universele dienst
Mededeling van 25 februari 2013 omtrent de controle van de kwaliteit van de dienstverlening van bpost uitgevoerd door het BIPT in het jaar 2011
Publicaties › Mededeling -
25/02/2013
In deze mededeling omtrent de controle van de kwaliteit van de dienstverlening van bpost uitgevoerd door het BIPT wordt verslag uitgebracht over de door het BIPT uitgevoerde controles van de aanbieder van de universele dienst, bpost, in het jaar 2011. Sinds de volledige openstelling van de postmarkt, heeft het BIPT van de wetgever de bijkomende opdracht gekregen om welbepaalde controles van de aanbieders van postale diensten en de postale vergunningshouders uit te voeren en hierover tevens verslag uit te brengen. Dit draagt bij tot de transparantie op de postale markt.
Mededeling van de Raad van het BIPT betreffende de controle van de aanbieders van postdiensten uitgevoerd door het BIPT in 2011
Publicaties › Mededeling -
25/02/2013
Mededeling van de Raad van het BIPT betreffende de controle van de aanbieders van postdiensten uitgevoerd door het BIPT in 2011
Mededeling van de Raad van het BIPT van 22 januari 2013 met betrekking tot het observatorium van de markt van de Belgische postactiviteiten voor 2010 en 2011
Publicaties › Mededeling -
22/02/2013
Mededeling van de Raad van het BIPT van 22 januari 2013 met betrekking tot het observatorium van de markt van de Belgische postactiviteiten voor 2010 en 2011
Ontwerpbesluit van 4 september 2012 betreffende de vaststelling van de nettokosten van de universele postdienst voor het jaar 2010
Publicaties › Raadpleging -
22/02/2013
Ontwerpbesluit van 4 september 2012 betreffende de vaststelling van de nettokosten van de universele postdienst voor het jaar 2010
Ontwerpbesluit van de Raad van 29 oktober 2012 betreffende de volle tarieven van bpost voor het jaar 2013
Publicaties › Raadpleging -
22/02/2013
Ontwerpbesluit van de Raad van 29 oktober 2012 betreffende de volle tarieven van bpost voor het jaar 2013
Belgische telecomprijzen gemiddeld in vergelijking met de buurlanden (2012)
Publicaties › Persbericht -
20/02/2013
Op vraag van vice-eerste minister Johan Vande Lanotte maakte het BIPT een vergelijkende studie van de prijzen van telecomproducten in België en in onze buurlanden. Uit de studie blijkt dat België gemiddeld scoort. Bundels van telecomproducten bieden vaak een hoge internetkwaliteit maar zijn prijzig. De prijs voor mobiel bellen kende einde 2012 een sterke daling waardoor België nu beter scoort op dit segment. Alleenstaande aanbiedingen voor vaste telefonie en internet zijn eerder goedkoop of gemiddeld van prijs. Beiden verliezen evenwel aan belang op de Belgische markt door het toenemende succes van de bundels.
Vergelijkende studie prijsniveau telecomproducten in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk [Tarieven uit periode 8-28 augustus 2012]
Publicaties › Mededeling -
20/02/2013
Op vraag van vice-Eerste Minister Johan Vande Lanotte, Minister van Economie, Consumenten en Noordzee.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
233
234
235
236
(pagination.current)
237
238
239
Volgende pagina»
Naar boven