Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Voorwaarden vrije keuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3409 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Het BIPT en het Centrum voor Cybersecurity België waarschuwen voor een plaag van frauduleuze telefoonoproepen
Publicaties › Persbericht -
16/02/2022
Sinds eind vorige week werden in ons land 100.000’en frauduleuze telefonische oproepen gedetecteerd. Achter oproepen van legitieme Belgische telefoonnummers blijken andere meestal buitenlandse nummers schuil te gaan, waarbij deze bellers proberen om frauduleus persoonlijke gegevens te verkrijgen van de opgeroepenen.
Oproep voor input met betrekking tot het ERGP-werkprogramma voor 2023
Nieuws -
16/02/2022
ERGP-werkprogramma voor 2023
Het BIPT publiceert zijn vergelijkende studie van de prijzen op nationaal niveau voor 2021
Publicaties › Persbericht -
15/02/2022
Elk jaar wordt vastgesteld dat in België de prijzen voor telecommunicatiediensten over het algemeen vrij hoog zijn in vergelijking met de buurlanden. Uit de nieuwe vergelijkende BIPT-studie van de prijzen op nationaal niveau blijkt echter dat consumenten aanzienlijk kunnen besparen door beter hun gewenste diensten af te bakenen en door regelmatig de op de markt beschikbare telecomaanbiedingen te vergelijken om de concurrentie volop te laten spelen.
Resultaten van de vergelijking van de tarieven voor telecommunicatiediensten in België [tarieven gehanteerd in Q4 2021]
Publicaties › Mededeling -
15/02/2022
Voor deze zevende editie is de nationale prijsvergelijking gebaseerd op de methode van de “gezinsprofielen”.
Besluit van 8 februari 2022 betreffende de erkenning van de BV "Verlivané Projects" als maritiem opleidingsinstelling voor bedieningscertificaten van de 4de categorie « SRC »
Publicaties › Besluit -
14/02/2022
Verlivané Projects, met maatschappelijke zetel te Herman Teirlinckstraat 2, 1982 Zemst, wordt erkend als opleidingscentrum voor SRC-bedieningscertificaten De attesten van theoretische en praktische opleiding uitgereikt door Verlivané Projects verlenen toegang tot de inschrijving voor het SRC-examen dat georganiseerd wordt door het BIPT vanaf de inwerkingtreding van dit besluit (dat wil zeggen op de datum van publicatie ervan op de website van het BIPT).
Besluit van 11 februari 2022 betreffende de regels met betrekking tot de activiteit van de kandidaten voor de multibandveiling
Publicaties › Besluit -
11/02/2022
Het besluit betreft de regels in verband met de activiteit van de kandidaten voor drie autonome veilingprocedures die door het BIPT zullen worden georganiseerd.
BIPT publiceert nieuwe dekkings- en kwaliteitscijfers van onze mobiele netwerken, inclusief deze in treinen
Publicaties › Persbericht -
10/02/2022
Het dataportaal van het BIPT is up-to-date gebracht met recente info betreffende de dekking en kwaliteit van de Belgische mobiele netwerken. Op niveau van 4G bereiken we voor het hele grondgebied een mobiele dekking buitenhuis van meer dan 99% en binnenhuis van 93%. Jaarlijks voert het BIPT ook een studie uit omtrent de kwaliteit van de mobiele netwerken. Deze testen werden de voorbije jaren altijd uitgevoerd met behulp van de zogenaamde drive-tests. Met een gemiddelde kans op een verbinding in de testzones van 99,7% en een gemiddelde downloadsnelheid van 80 Mbps worden zeer goede resultaten gehaald. Nieuw is dat dit jaar deze testen ook uitgevoerd werden op de meest gebruikte treinlijnen in België. Met een gemiddelde kans op een verbinding in de trein van 98,2% en een gemiddelde downloadsnelheid van 55 Mbps worden performante resultaten gehaald.
Resultaten van de rij- en treintestcampagne 2021
Publicaties › Overige -
10/02/2022
Wanneer men het over de kwaliteit van de mobiele-communicatienetwerken en -diensten heeft, denkt men aan de beschikbaarheid van het netwerk (het bereik), maar ook aan de kwaliteit van de telefoongesprekken en aan de kwaliteit van de datadiensten op het internet, zoals streaming of websurfen.
Protocol tussen het BIPT en de Vlaamse Waterweg inzake AIS-gegevens
Publicaties › Overige -
07/02/2022
Protocol in de zin van artikel 8 van het decreet van 18 juli 2008 betreffende het elektronische bestuurlijke gegevensverkeer voor wat betreft het delen van informatie tussen de Vlaamse Waterweg en het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT) inzake AIS-gegevens.
Advies van 25 januari 2022 betreffende het verbeteringsplan 2020 en het actieplan 2021 van bpost naar aanleiding van de klantentevredenheidsenquête 2020
Publicaties › Advies -
03/02/2022
Advies van de Raad van het BIPT van 25 januari 2022 betreffende het verbeteringsplan 2020 en het actieplan 2021 van bpost naar aanleiding van de klantentevredenheidsenquête 2020
Vorige pagina
1
2
3
4
...
67
68
69
70
(pagination.current)
71
72
73
Volgende pagina »
Naar boven