Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3477 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Actualisering van de mobiele dekkingskaarten op de BIPT-website
Publicaties › Persbericht -
05/11/2015
Ddekkingsgegevens van de mobiele telecomoperatoren.
Het BIPT brengt verslag uit over de kwaliteit, de toegang en de informatieverstrekking in de postkantoren en PostPunten
Publicaties › Persbericht -
04/11/2015
Brussel, 4 november 2015Het BIPT brengt verslag uit over uitgevoerde controles van het retailnetwerk van bpost, over de kwaliteit van informatieverstrekking in postkantoren en PostPunten en de toegankelijkheid ervan. Globaal is de informatieverstrekking eerder goed, al benadrukt het BIPT het belang van de opleiding van het personeel om correct te kunnen antwoorden op de vragen van het cliënteel en de wettelijke verplichting om de toepasselijke tarieven uit te hangen in de postkantoren. 97% van de gecontroleerde postkantoren wordt als makkelijk toegankelijk beschouwd, maar een pijnpunt is wel de toegang van postkantoren en Postpunten voor personen met een handicap.
Mededeling van 27 oktober betreffende de controle van de kwaliteit van de dienstverlening van bpost verwezenlijkt door het BIPT in 2015
Publicaties › Mededeling -
04/11/2015
Aangezien bpost de belangrijkste speler is op de Belgische postmarkt, de aanbieder van de universele dienst is en belast is met een aantal diensten van algemeen economisch belang, acht het BIPT het noodzakelijk om het resultaat van de controles van bpost die het in 2015 heeft uitgevoerd, openbaar te maken. Deze mededeling heeft betrekking op bepaalde wettelijke verplichtingen inzake kwaliteit waarvoor de wetgever geen specifiek controle-instrument gedefinieerd heeft en die bijgevolg onder de algemene controlebevoegdheid van het BIPT vallen. Deze controles werden uitgevoerd in 2015 in 130 postkantoren en 111 PostPunten en betreffen onder andere de mondelinge en schriftelijke informatieverstrekking aan gebruikers, de toegankelijkheid voor personen met een handicap en de openingsuren.
Advies van de Europese Commissie van 29 oktober 2015 (BRxx 2012 Addendum)
Publicaties › Overige -
29/10/2015
Advies van de Europese Commissie van 29 oktober 2015 (BRxx 2012 Addendum)
Belgische gebruiker eerder tevreden over telecommunicatiediensten
Publicaties › Persbericht -
28/10/2015
Brussel, 28 oktober 2015 Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête over hoe de gebruikers de Belgische elektronische-communicatiemarkt zien. Consumenten zijn globaal gezien eerder tevreden. Wanneer zij problemen ervaren, situeren deze zich vooral bij internet en televisie. Veranderen van bundel van telecomdiensten gaat volgens hen niet altijd even gemakkelijk als veranderen van mobiele telefonie. Gebruikers willen goed geïnformeerd worden, bijvoorbeeld over het voor hen voordeligste tariefplan of de werkelijke internetsnelheid van hun verbinding.
Raadpleging van de Raad van het BIPT van 27 oktober 2015 met betrekking tot de problematiek van indoor dekking
Publicaties › Raadpleging -
28/10/2015
Er zijn een aantal technische oplossingen beschikbaar voor het verbeteren van de dekking binnenin gebouwen. Het is de bedoeling van deze raadpleging om de opinie van de belanghebbenden te verkrijgen om de indoordekking te stimuleren.
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (oktober 2015)
Publicaties › Mededeling -
28/10/2015
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (oktober 2015)
Advies van 6 oktober 2015 met betrekking tot het verbeteringsplan 2014 en het actieplan 2015 van bpost naar aanleiding van het klantentevredenheidsonderzoek 2014
Publicaties › Advies -
12/10/2015
Op basis van de informatie waarover het beschikt, stelt het BIPT vast dat er metingen werden uitgevoerd door bpost om de tevredenheidsgraad van zijn klanten in 2014 te peilen, en verstrekt het een gunstig advies wat betreft de verwezenlijking van het verbeteringsplan 2014 en de maatregelen voor verbetering die het beoogt voor 2015. Op basis van de door bpost verstrekte gegevens stelt het BIPT vast dat het algemene tevredenheidsniveau in 2014 piekt met een aandeel van 86,5% van de klanten die aangeven eerder tevreden, tevreden of zeer tevreden te zijn. Hoewel de klantentevredenheid over het algemeen gestegen is, wijst het BIPT op de daling in klantentevredenheid van ondernemingen voor onder meer de nabijheid en de openingsuren van de PostPunten. Een verkennende studie naar de (eventueel gewijzigde) voorkeuren en noden van ondernemingen kan een mogelijke oplossing zijn om het probleem beter in kaart te brengen. Het BIPT moedigt bpost aan om zijn inspanningen voort te zetten wat betreft de verbetering van de tevredenheidsindexcijfers die meer bepaald verband houden met de diensten bij verlies of beschadiging van gewone zendingen voor ondernemingen, het gemak om aangetekende zendingen in ontvangst te nemen voor ondernemingen en particulieren en de toegankelijkheid van de postkantoren voor ondernemingen en particulieren.
Advies van de Raad van het BIPT van 28 september 2015 betreffende de hervorming van de Belgische postale reglementering
Publicaties › Advies -
01/10/2015
In november 2014 heeft het BIPT aan WIK-Consult de opstelling van een rapport toevertrouwd, dat tot doel heeft de marktsituatie te vergelijken van voor en na de liberalisering, de impact van de openstelling voor concurrentie te evalueren en de eventuele resterende barrières te identificeren die op de Belgische postmarkt aanwezig zijn. Meer dan een eenvoudige stand van zaken op te maken, moest dit rapport als basis dienen voor denkwerk over de relevantie en de efficiëntie van de wetgeving en van de postale regulering in hun huidige vorm. Uitgaande van de economische analyse van de Belgische postmarkt over de periode van 2011 tot 2014, alsook van de analyse van het huidige regelgevingskader en via vergelijking van de Belgische resultaten met die van andere Europese landen, heeft WIK zo een reeks conclusies getrokken, waaruit elf aanbevelingen voortvloeien met een grotere of kleinere prioriteit. Het BIPT heeft zich gebogen over zeven van deze aanbevelingen die het bijzonder belangrijk acht in een context van toekomstige hervorming van de Belgische postale regulering. Na analyse van de juridische en economische context wordt een advies verstrekt over de verschillende besproken onderwerpen.
Besluit van de Raad van het BIPT van 21 september 2015 betreffende de analyse van het tariefvoorstel van bpost voor de volle stuktarieven voor het jaar 2016
Publicaties › Besluit -
30/09/2015
Dit besluit betreft de controle van de inachtneming van de regels voor de berekening van tariefverhogingen van de volle stuktarieven van bpost NV voor het jaar 2016. De volle tarieven zijn de tarieven van de producten die bestemd zijn voor privégebruikers (of voor de zakelijke gebruikers die geen verminderde tarieven zouden krijgen voor de afgifte van massaproducten). Volle tarieven variëren niet volgens het afgegeven volume of de voorbereiding van de zendingen. Deze controle wordt verricht overeenkomstig artikel 144ter van de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven, alsook overeenkomstig de artikelen 29, 31 en 32 van het koninklijk besluit van 11 januari 2006 betreffende de toepassing van titel IV (Hervorming van de Regie der Posterijen) van de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
188
189
190
191
(pagination.current)
192
193
194
Volgende pagina »
Naar boven