Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3477 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Arrest van het hof van beroep van Brussel van 13 mei 2015 betreffende de vorderingen tot nietigverklaring vanwege Publifin, Brutélé, AIESH, Coditel Brabant en Belgacom, van de vier beslissingen van de Conferentie van de Regulatoren voor de elektronische-communicatiesector (CRC) van 1 juli 2011 betreffende de analyse van de markt voor televisieomroep in het tweetalig gebied Brussel-Hoofdstad, in het Nederlandse taalgebied, in het Franse taalgebied en in het Duitse taalgebied
Publicaties › Geschillen -
18/05/2015
Arrest van het hof van beroep van Brussel van 13 mei 2015 betreffende de vorderingen tot nietigverklaring vanwege Publifin, Brutélé, AIESH, Coditel Brabant en Belgacom, van de vier beslissingen van de Conferentie van de Regulatoren voor de elektronische-communicatiesector (CRC) van 1 juli 2011 betreffende de analyse van de markt voor televisieomroep in het tweetalig gebied Brussel-Hoofdstad, in het Nederlandse taalgebied, in het Franse taalgebied en in het Duitse taalgebied
Het BIPT ontvangt 1 offerte voor de bezorging van erkende kranten en erkende tijdschriften
Publicaties › Persbericht -
18/05/2015
Brussel, 18 mei 2015 – Het BIPT heeft vandaag 1 offerte ontvangen voor de concessie voor de bezorging van erkende kranten en erkende tijdschriften. Het gaat om bpost. Deze offerte zal nu verder onderzocht en beoordeeld worden op de regelmatigheid, de financiële onderbouw, prijs en kwaliteit.
Besluit van 6 mei 2015 tot vernieuwing van het besluit van 29 juni 2010 betreffende de definitie van de markten, de analyse van de concurrentievoorwaarden, de identificatie van de operatoren met een sterke machtspositie en de bepaling van de gepaste verplichtingen voor markt 7
Publicaties › Besluit -
13/05/2015
Dit besluit beoogt de vervanging van het besluit van de Raad van het BIPT van 29 juni 2010 betreffende de analyse van de markt voor mobielgespreksafgifte, na de nietigverklaring van laatstgenoemd besluit door het hof van beroep van Brussel.
Het BIPT publiceert een vergelijking van de goedkoopste telecomtarieven op de residentiële markt in België - 2015
Publicaties › Persbericht -
07/05/2015
Het BIPT publiceert een vergelijking van de goedkoopste telecomtarieven op de residentiële markt in België - 2015
Nationale vergelijking van de tarieven voor telecommunicatiediensten in België [Tarieven toegepast op 09 februari 2015]
Publicaties › Mededeling -
07/05/2015
Voor het derde opeenvolgende jaar publiceert het BIPT een nationale prijsvergelijking. In totaal zijn er niet minder dan 252 tariefplannen op de Belgische particuliere markt onderzocht, zodat de consumenten in volle transparantie de telecommunicatieproducten op de Belgische particuliere markt kunnen vergelijken via 20 vooraf vastgelegde gebruikspatronen. Dit jaar maakt de studie het mogelijk de resultaten te zien met en zonder effect van promoties. De diensten die onderzocht zijn, zijn vaste telefonie, mobiele telefonie (prepaid en postpaid), vast internet en vaste triple play.
Bilateraal akkoord tussen de Belgische en de Luxemburgse telecomregulator opent de weg om te bellen, sms’en en te surfen tussen beide landen zonder roamingkosten
Publicaties › Persbericht -
30/04/2015
Brussel, 30 april 2015 - De Belgische en Luxemburgse telecomregulatoren BIPT en ILR (Institut Luxembourgeois de Régulation) sloten een akkoord dat het mogelijk maakt om een Belgisch mobiel nummer te koppelen aan een Luxemburgse netwerk, terwijl die in principe nationaal gesegmenteerd zijn.Een Luxemburgse operator zal binnenkort op die manier in België mobiel bellen, sms’en en surfen commercialiseren aan eenzelfde tarief over beide landsgrenzen.
Besluit met betrekking tot radio-interfaces B20-01 tot B20-11, B21-01 tot B21-18, B22-01 tot B 22-09, B23-01 tot B23-11, B24-01 tot B24-10, B25-01 tot B25-10 en E30
Publicaties › Besluit -
30/04/2015
Radio-interfaces B20-01 tot B20-11, B21-01 tot B21-18, B22-01 tot B 22-09, B23-01 tot B23-11, B24-01 tot B24-10, B25-01 tot B25-10 en E30
De Universele Set-top Box :technische en economisch haalbaarheid voor de volgende drie à vijf jaar
Publicaties › Mededeling -
23/04/2015
Dit document is opgemaakt om bijstand te leveren aan het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT) bij het evalueren van de mogelijkheid om gemeenschappelijke ontvangstapparatuur en netwerkapparatuur te creëren voor de televisiediensten van de DSL-operatoren en de kabeloperatoren.
Mededeling van de Raad van het BIPT van 7 april 2015 met betrekking tot een meerjarenplan voor het spectrum voor mobiele publieke diensten
Publicaties › Mededeling -
20/04/2015
Mededeling aan de sector teneinde de nodige zichtbaarheid te geven op de werkzaamheden van het BIPT tijdens de komende 2 tot 5 jaar aangaande het spectrum voor publieke mobiele diensten.
Syntheseverslag van de uitgevoerde werken in het kader van het "Easy Switch"-project
Publicaties › Mededeling -
25/03/2015
Veranderen van vaste telecomoperator is niet zo eenvoudig als veranderen van mobiele operator. Om het veranderen van operator in de toekomst vlotter te laten verlopen identificeerde het BIPT de obstakels die consumenten kunnen ondervinden en formuleert het een reeks voorstellen om het proces te versoepelen. Het BIPT overhandigde zijn analyse vandaag aan minister van Digitale Agenda en Telecom Alexander De Croo. Zo vindt het BIPT o.m. dat er een eenvoudig, voorspelbaar, snel en gesynchroniseerd proces moet komen waarbij de nieuwe operator binnen een bepaalde termijn de overstap van alle diensten aangeboden door een vaste telecomoperator kan realiseren. Consumenten moet overigens beter geïnformeerd worden door de operatoren over de te ondernemen stappen. Nog andere bijkomstige obstakels werden geïdentificeerd, zoals bijvoorbeeld de moeilijkheid om aanbiedingen te vergelijken, de financiële kosten van een overstap en de interventie van een technicus aan huis.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
193
194
195
196
(pagination.current)
197
198
199
Volgende pagina »
Naar boven