Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3476 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Raadpleging inzake het ontwerpbesluit van 22 november 2016 met betrekking tot radio-interfaces B01-01 tot B01-36, B04-01 tot B04-16, B11-01 tot B11-07, B13-01 tot B13-05 en B17-01 tot B17-03
Publicaties › Raadpleging -
24/11/2016
Radio-interfaces B01-01 tot B01-36, B04-01 tot B04-16, B11-01 tot B11-07, B13-01 tot B13-05 en B17-01 tot B17-03
Arrest van het hof van beroep van Brussel van 2 november 2016 tot nietigverklaring van het besluit van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2 (BRxx 2012)
Publicaties › Geschillen -
09/11/2016
Arrest van het hof van beroep van Brussel van 2 november 2016 tot nietigverklaring van het besluit van het BIPT van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2 (BRxx 2012)
Verzoekschrift van Proximus in beroep met verzoek tot vernietiging tegen de beslissing van 25 augustus 2016 betreffende de wholesaletarieven voor gespreksafgiftediensten op het openbare telefoonnetwerk, verzorgd op een vaste locatie
Publicaties › Geschillen -
08/11/2016
Verzoekschrift van Proximus in beroep met verzoek tot vernietiging tegen de beslissing van de Raad van het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT) van 25 augustus 2016 betreffende de wholesaletarieven voor gespreksafgiftediensten op het openbare telefoonnetwerk, verzorgd op een vaste locatie
Verzoekschrift tot nietigverklaring en schorsing vanwege Proximus bij het hof van beroep van Brussel tegen het besluit van het BIPT tot goedkeuring en publicatie van bestek nr. 2016/APA/OTF "One Time Fees" en "Isla Repair"
Publicaties › Geschillen -
07/11/2016
Verzoekschrift tot nietigverklaring en schorsing vanwege Proximus bij het hof van beroep van Brussel tegen het besluit van het BIPT tot goedkeuring en publicatie van bestek nr. 2016/APA/OTF "One Time Fees" en "Isla Repair"
Het BIPT legt een boete op aan Scarlet voor gebrekkige communicatie bij tariefwijzigingen
Publicaties › Persbericht -
03/11/2016
Het BIPT legt een boete op aan Scarlet voor gebrekkige communicatie bij tariefwijzigingen
Besluit van de Raad van het BIPT van 28 september 2016 betreffende het opleggen van een administratieve boete aan Scarlet Belgium NV wegens het niet naleven van artikel 108, §2, van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie
Publicaties › Besluit -
03/11/2016
Op 1 december 2015 wijzigde Scarlet zijn tarieven. Sommige prijzen werden verlaagd, andere prijzen werden verhoogd en ook kortingen werden geschrapt. Scarlet kondigde dit enkel aan door op de tweede bladzijde van de facturen te spreken van een “vereenvoudiging” van de tarieven. Zodoende werden abonnees van Scarlet, overeenkomstig de telecomwet, niet behoorlijk geïnformeerd. Het BIPT legt om die reden Scarlet een boete van 15.000 euro op. Daarnaast wordt Scarlet bevolen aan de abonnees die ook in augustus 2016 geen nieuwe kennisgeving via de factuur hebben gekregen een nieuwe kennisgeving te doen in een ander formaat dan op factuur en daarbij, conform de telecomwet, een nieuw recht toe te kennen om het contract kosteloos te kunnen opzeggen.
Besluit van 10 december 2013 – Herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2
Dossier -
26/10/2016
Dit besluit betreft de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2. Het besluit heeft het voorwerp uitgemaakt van een addendum van 10 november 2015 en is ook herzien op 19 november 2015.
Besluit van 6 oktober 2016 met betrekking tot de intrekking van het besluit van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2 (BRxx 2012)
Publicaties › Besluit -
26/10/2016
Besluit van de Raad van het BIPT van 6 oktober 2016 met betrekking tot de intrekking van het besluit van de Raad van het BIPT van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2 (BRxx 2012)
Mededeling van de Raad van het BIPT van 24 oktober 2016 betreffende de resultaten van de studie naar elasticiteiten van postale producten binnen de Belgische postale markt
Publicaties › Mededeling -
26/10/2016
In opdracht van het BIPT heeft M.A.S. (Market Analysis & Synthesis) uit Leuven een elasticiteitenstudie uitgevoerd aangaande de vraag naar postale diensten middels een online enquête bij particulieren, zelfstandigen en kmo’s, en een schriftelijke bevraging bij grote ondernemingen en openbare diensten. Een grondige kennis over de marktelasticiteiten is belangrijk voor alle betrokken partijen op de Belgische postale markt. Deze studie laat toe tot de nodige inzichten te komen aangaande wijzigingen in prijs of bedelingsfrequentie. Deze info is voor het BIPT essentieel in het kader van het nagaan van de leefbaarheid van de universele dienst en onontbeerlijk voor de jaarlijkse verificatie van een eventuele nettokost van de universele dienstverlening
Mededeling van de Raad van het BIPT van 21 oktober 2016 betreffende de controle van de aanbieders van postdiensten uitgevoerd door het BIPT in 2016
Publicaties › Mededeling -
24/10/2016
Krachtens de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven is het BIPT belast met de jaarlijkse publicatie van een verslag over de acties die het heeft ondernomen om zich ervan te vergewissen dat de aanbieders van postdiensten hun verplichtingen vervullen. Gelet op de geringe impact op de postale markt van de eventueel tijdens de controles vastgestelde inbreuken, heeft het BIPT evenwel besloten om geen systematische controle van de aanbieders van postdiensten meer uit te voeren, maar enkel nog wanneer het een klacht ontvangt. Het BIPT acht het immers onevenredig om middelen in te zetten voor de controles terwijl het geen meldingen krijgt van verzuim en de consumenten geen klachten hebben over de situatie. Er zijn voor het jaar 2015 geen klachten over verzuim of inbreuken op artikel 148bis, § 2, van de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven gemeld aan het BIPT en daarom heeft het in 2016 geen controles verricht.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
177
178
179
180
(pagination.current)
181
182
183
Volgende pagina »
Naar boven