Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3476 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Raadpleging betreffende het ontwerp van besluit met betrekking tot radio-interfaces B27 en E27 - UWB type LT2
Publicaties › Raadpleging -
19/07/2016
Radio-interfaces B27 en E27 - UWB type LT2
Raadpleging betreffende de opties in de ETSI-normen die de operatoren in acht moeten nemen in het kader van hun samenwerking met de gerechtelijke autoriteiten en de inlichtingen- en veiligheidsdiensten
Publicaties › Raadpleging -
18/07/2016
Antwoordtermijn: tot 31 augustus 2016 Wijze om te antwoorden: Aan: consultation.sg@ibpt.be Betreft: “CONSULT-2016-B9” Aanspreekpunt: Pierre-Yves Dethy, adviseur (pierre-yves.dethy@ibpt.be)
Het BIPT legt Skype boete op voor telecomdienst SkypeOut
Publicaties › Persbericht -
15/07/2016
Boete
Vertaling van de niet-vertrouwelijke versie van het besluit van de Raad van het BIPT van 30 mei 2016 betreffende het opleggen van een administratieve boete aan Skype Communications SARL wegens niet-naleving van artikel 9, § 1, van de wet van 13 juni 2005
Publicaties › Besluit -
15/07/2016
Met dit besluit legt het BIPT aan Skype Communications SARL een boete op vanwege het niet-naleven van de verplichting in de wet van 13 juni 2005 tot kennisgeving aan het BIPT van het aanbod van een elektronische-communicatiedienst.
Jaarverslag 2015
Publicaties › Jaarverslag -
15/07/2016
Jaarverslag 2015
Advies van de Europese Commissie van 15 juli 2016 (FTR)
Publicaties › Overige -
15/07/2016
Advies van de Europese Commissie van 15 juli 2016 (FTR)
Het BIPT publiceert een studie ter vergelijking van de prijzen van telecomproducten op de zakelijke markt
Publicaties › Persbericht -
14/07/2016
Het BIPT publiceert een studie ter vergelijking van de prijzen van telecomproducten op de zakelijke markt.
Vergelijkende studie betreffende het prijsniveau van telecomproducten voor zakelijke gebruikers in België, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk [tarieven februari/maart 2016]
Publicaties › Statistieken -
14/07/2016
Net zoals in 2014 en 2015 werd de studie gerealiseerd door de Teligen-afdeling van Strategy Analytics Ltd. Het rapport schetst een beeld van het prijsniveau van telecommunicatiediensten voor zelfstandigen en kleine en middelgrote ondernemingen in België in vergelijking met Frankrijk, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De studie maakt gebruik van een korvenmethode om de telecommunicatiekosten van acht bedrijfstypes, waarvoor het gebruiksniveau van verschillende telecommunicatiediensten werd bepaald, met elkaar te vergelijken. De analyse beschouwt de kosten in het geval diensten afzonderlijk worden aangekocht om aan de telecommunicatievereisten van het bedrijf te voldoen, alsook de kosten voor multiplayaanbiedingen.
Vergelijkende studie betreffende het prijsniveau van telecomproducten voor zakelijke gebruikers in België, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk [tarieven februari/maart 2016]
Publicaties › Enquête -
14/07/2016
Net zoals in 2014 en 2015 werd de studie gerealiseerd door de Teligen-afdeling van Strategy Analytics Ltd. Het rapport schetst een beeld van het prijsniveau van telecommunicatiediensten voor zelfstandigen en kleine en middelgrote ondernemingen in België in vergelijking met Frankrijk, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Ontwerp van BIPT-richtsnoeren - Principes toe te passen voor margin squeeze-tests (derde consultatieronde, module voor grote zakelijke gebruikers)
Publicaties › Raadpleging -
08/07/2016
Een margin squeeze (ook "wurgprijzen" of "price squeeze" genoemd) kan zich voordoen wanneer een verticaal geïntegreerde onderneming tussen de prijs van haar wholesalediensten en de prijs van haar retaildiensten een verschil vastlegt dat onvoldoende is om de kosten, die specifiek zijn voor de retailmarkt, te dekken. In 2007 heeft het BIPT richtsnoeren aangenomen in verband met de beoordeling van margin squeezes. Het BIPT wenst nu nieuwe richtsnoeren aan te nemen in het licht van de ontwikkelingen die zich sindsdien hebben voorgedaan in dit domein. Met dit doel is het BIPT op 4 december 2015 overgegaan tot een consultatie betreffende een ontwerp van nieuwe richtsnoeren alsook twee bijbehorende rekenmodellen, die werden ontwikkeld voor het opsporen van eventuele margin squeezes voor retaildiensten aan particuliere klanten en kleine zakelijke gebruikers op basis van BROBA en WBA VDSL2 (shared VLAN) alsook Multicast. In maart 2016 heeft er een tweede consultatieronde plaatsgevonden, die betrekking had op het rekenmodel dat specifiek werd ontwikkeld voor retaildiensten die verstrekt worden op basis van kabeltoegang. Thans wenst het BIPT over te gaan tot een derde en laatste consultatieronde, gerelateerd aan het rekenmodel voor het opsporen van eventuele margin squeezes betreffende retaildiensten aan grote zakelijke gebruikers, op basis van BROBA, WBA VDSL2 en NGLL. Eventuele margin squeeze zullen worden onderzocht per groothandelsmarkt, op contractbasis (“case-by-case”). In het model zullen inkomsten en kosten worden beschouwd van zowel toegangsdiensten (voor alle lijnen van een bepaald contract) als niet-gereguleerde additionele diensten. Het voorwerp van deze consultatie betreft een rekenmodel in Excel formaat, dat werd ontwikkeld voor het opsporen van eventuele margin squeeze praktijken bij de operatoren met een sterke machtspositie, betreffende retaildiensten voor grote zakelijke gebruikers. Antwoordtermijn: tot 12 augustus 2016 Antwoordadres: consultation.sg@bipt.be Ref. : CONSULT-2016-B7 Aanspreekpunten: Vincent Hanchir, Hoofdeconoom (02 226 87 78) en Tom Van Landeghem, Adviseur (02 226 89 40)
Vorige pagina
1
2
3
4
...
180
181
182
183
(pagination.current)
184
185
186
Volgende pagina »
Naar boven