Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en plichten
Rechten en plichten
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2023 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3368 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Raadpleging van de Raad van het BIPT van 17 november 2015 met betrekking tot het ontwerp van werkplan 2016
Publicaties › Raadpleging -
17/11/2015
Antwoordtermijn: tot 9 december 2015. Aanspreekpunt: Dirk Appelmans, adviseur (02 226 87 67). Antwoorden dienen elektronisch te worden verzonden (consultation.sg@ibpt.be, betreft: Consult-2015-F4. Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is. Indien het antwoord vertrouwelijke elementen bevat, moet het worden vergezeld van een niet-vertrouwelijke versie van het antwoord.
Advies van de Europese Commissie van 16 november 2015 (BRxx 2012 herziening)
Publicaties › Overige -
16/11/2015
Advies van de Europese Commissie van 16 november 2015 (BRxx 2012 herziening)
Actualisering van de mobiele dekkingskaarten op de BIPT-website
Publicaties › Persbericht -
05/11/2015
Ddekkingsgegevens van de mobiele telecomoperatoren.
Het BIPT brengt verslag uit over de kwaliteit, de toegang en de informatieverstrekking in de postkantoren en PostPunten
Publicaties › Persbericht -
04/11/2015
Brussel, 4 november 2015Het BIPT brengt verslag uit over uitgevoerde controles van het retailnetwerk van bpost, over de kwaliteit van informatieverstrekking in postkantoren en PostPunten en de toegankelijkheid ervan. Globaal is de informatieverstrekking eerder goed, al benadrukt het BIPT het belang van de opleiding van het personeel om correct te kunnen antwoorden op de vragen van het cliënteel en de wettelijke verplichting om de toepasselijke tarieven uit te hangen in de postkantoren. 97% van de gecontroleerde postkantoren wordt als makkelijk toegankelijk beschouwd, maar een pijnpunt is wel de toegang van postkantoren en Postpunten voor personen met een handicap.
Mededeling van 27 oktober betreffende de controle van de kwaliteit van de dienstverlening van bpost verwezenlijkt door het BIPT in 2015
Publicaties › Mededeling -
04/11/2015
Aangezien bpost de belangrijkste speler is op de Belgische postmarkt, de aanbieder van de universele dienst is en belast is met een aantal diensten van algemeen economisch belang, acht het BIPT het noodzakelijk om het resultaat van de controles van bpost die het in 2015 heeft uitgevoerd, openbaar te maken. Deze mededeling heeft betrekking op bepaalde wettelijke verplichtingen inzake kwaliteit waarvoor de wetgever geen specifiek controle-instrument gedefinieerd heeft en die bijgevolg onder de algemene controlebevoegdheid van het BIPT vallen. Deze controles werden uitgevoerd in 2015 in 130 postkantoren en 111 PostPunten en betreffen onder andere de mondelinge en schriftelijke informatieverstrekking aan gebruikers, de toegankelijkheid voor personen met een handicap en de openingsuren.
Advies van de Europese Commissie van 29 oktober 2015 (BRxx 2012 Addendum)
Publicaties › Overige -
29/10/2015
Advies van de Europese Commissie van 29 oktober 2015 (BRxx 2012 Addendum)
Belgische gebruiker eerder tevreden over telecommunicatiediensten
Publicaties › Persbericht -
28/10/2015
Brussel, 28 oktober 2015 Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête over hoe de gebruikers de Belgische elektronische-communicatiemarkt zien. Consumenten zijn globaal gezien eerder tevreden. Wanneer zij problemen ervaren, situeren deze zich vooral bij internet en televisie. Veranderen van bundel van telecomdiensten gaat volgens hen niet altijd even gemakkelijk als veranderen van mobiele telefonie. Gebruikers willen goed geïnformeerd worden, bijvoorbeeld over het voor hen voordeligste tariefplan of de werkelijke internetsnelheid van hun verbinding.
Raadpleging van de Raad van het BIPT van 27 oktober 2015 met betrekking tot de problematiek van indoor dekking
Publicaties › Raadpleging -
28/10/2015
Er zijn een aantal technische oplossingen beschikbaar voor het verbeteren van de dekking binnenin gebouwen. Het is de bedoeling van deze raadpleging om de opinie van de belanghebbenden te verkrijgen om de indoordekking te stimuleren.
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (oktober 2015)
Publicaties › Mededeling -
28/10/2015
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (oktober 2015)
Advies van 6 oktober 2015 met betrekking tot het verbeteringsplan 2014 en het actieplan 2015 van bpost naar aanleiding van het klantentevredenheidsonderzoek 2014
Publicaties › Advies -
12/10/2015
Op basis van de informatie waarover het beschikt, stelt het BIPT vast dat er metingen werden uitgevoerd door bpost om de tevredenheidsgraad van zijn klanten in 2014 te peilen, en verstrekt het een gunstig advies wat betreft de verwezenlijking van het verbeteringsplan 2014 en de maatregelen voor verbetering die het beoogt voor 2015. Op basis van de door bpost verstrekte gegevens stelt het BIPT vast dat het algemene tevredenheidsniveau in 2014 piekt met een aandeel van 86,5% van de klanten die aangeven eerder tevreden, tevreden of zeer tevreden te zijn. Hoewel de klantentevredenheid over het algemeen gestegen is, wijst het BIPT op de daling in klantentevredenheid van ondernemingen voor onder meer de nabijheid en de openingsuren van de PostPunten. Een verkennende studie naar de (eventueel gewijzigde) voorkeuren en noden van ondernemingen kan een mogelijke oplossing zijn om het probleem beter in kaart te brengen. Het BIPT moedigt bpost aan om zijn inspanningen voort te zetten wat betreft de verbetering van de tevredenheidsindexcijfers die meer bepaald verband houden met de diensten bij verlies of beschadiging van gewone zendingen voor ondernemingen, het gemak om aangetekende zendingen in ontvangst te nemen voor ondernemingen en particulieren en de toegankelijkheid van de postkantoren voor ondernemingen en particulieren.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
175
176
177
178
(pagination.current)
179
180
181
Volgende pagina »
Naar boven