Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Lijst van de mobiele operatoren
Lijst met de bestaande vaste en convergente operatoren
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2025 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2025 - Mobiele
Consumentenenquêtes
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Compensatie bij dienstonderbreking
Spoofing
Frauduleuze sms & oproep
Wat is frauduleuze simswapping?
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Digitaal
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
Toegang tot platformgegevens voor onderzoekers
Buitengerechtelijke geschillenbeslechting bij onlineplatformen
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Aan het BIPT te verstrekken informatie
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3578 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Het BIPT weigert het verzoek om tariefverhoging van bpost voor 2017
Publicaties › Persbericht -
29/03/2017
De desbetreffende prijzen beantwoorden niet aan de wettelijke verplichting van kostenoriëntatie
Besluit van 21 maart 2017 betreffende de verlenging van de gebruiksrechten van Broadband Belgium
Publicaties › Besluit -
24/03/2017
Broadband Belgium heeft aan het BIPT gevraagd om zijn gebruiksrechten te verlengen tot 25 april 2024. Het besluit heeft betrekking op dit verzoek om verlenging.
Besluit van 21 maart 2017 met betrekking tot radio-interfaces A01 tot A05, B01, B04, B11, B13 en B17
Publicaties › Besluit -
24/03/2017
Radio-interfaces A01 tot A05, B01, B04, B11, B13 en B17
BIPT verlengt gebruiksrechten voor Broadband Belgium met 5 jaar
Publicaties › Persbericht -
24/03/2017
BIPT verlengt gebruiksrechten voor Broadband Belgium met 5 jaar
Arrest van het Marktenhof van 15 maart 2017 dat de vernietiging uitspreekt van het besluit van het BIPT van 25 augustus 2016 betreffende de wholesaletarieven voor vaste gespreksafgiftediensten
Publicaties › Geschillen -
23/03/2017
Arrest van het Marktenhof van 15 maart 2017 dat de vernietiging uitspreekt van het besluit van het BIPT van 25 augustus 2016 betreffende de wholesaletarieven voor vaste gespreksafgiftediensten
Marktenhof vernietigt BIPT-besluit betreffende wholesaletarieven voor vast-gespreksafgiftediensten
Publicaties › Persbericht -
23/03/2017
Het hof verwijt het BIPT de Belgische Mededingingsautoriteit niet geraadpleegd te hebben.
Viapass, BIPT, gewesten en wegpolitie controleren op stoorzenders in vrachtwagens
Publicaties › Persbericht -
14/03/2017
Viapass, BIPT, gewesten en wegpolitie controleren op stoorzenders in vrachtwagens
Het KMI en het BIPT werken samen voor het opsporen van radarstoringen
Publicaties › Persbericht -
24/02/2017
Het Koninklijk Meteorologisch Instituut van België (KMI) en het BIPT werken samen voor het opsporen van radarstoringen. Radarbeelden kunnen verstoord worden door zenders die gebruik maken van dezelfde frequentieband als de radar (rond 5GHz).
Postgebruikers willen een kwaliteitsvolle dienstverlening en staan open voor meer moderne postale toepassingen
Publicaties › Persbericht -
21/02/2017
De emotionele waarde van postzendingen is overgenomen door pakjes. Gebruikers zijn over het algemeen tevreden over het huidige postale netwerk.
Mededeling van 13 februari 2017 met betrekking tot een overkoepelende analyse aangaande de postale behoeften in België
Publicaties › Mededeling -
21/02/2017
Artikel 5 van de Europese Postrichtlijn stipuleert dat de universele dienstverlening dient te evolueren ‘[…] overeenkomstig de technische, economische en sociale ontwikkeling en de behoeften van de gebruikers’. Het BIPT publiceert daarom driejaarlijks een studie om de behoeften van postale gebruikers te monitoren en in kaart te brengen. De consumentenpreferenties zijn enerzijds via een kwantitatieve studie en anderzijds via een complementaire kwalitatieve studie bevraagd. De combinatie van de twee onderzoeksmethoden laat toe om een meer diepgaande analyse te maken van de behoeften van de residentiële en professionele postale gebruikers. Beide studies zijn van belang voor alle stakeholders. Enerzijds worden gebruikers op de hoogte gesteld van de huidige en toekomstige uitdagingen van de UPD. Anderzijds krijgen operatoren inzicht in de behoeften van de postale gebruikers, waardoor ze hier op kunnen inspelen. Tenslotte faciliteren de studies de wetgever om de aanbodzijde van de UPD zo nauw mogelijk te laten aansluiten aan de vraagzijde van de UPD.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
184
185
186
187
(pagination.current)
188
189
190
Volgende pagina»
Naar boven