Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3477 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Mededeling van de Raad van het BIPT van 4 februari 2014 met betrekking tot de BIPT-audit van het externe BELEX-meetsysteem van bpost voor de controle van de verzendingstermijnen van de prioritaire en niet- prioritaire binnenlandse stukpostbriefwisseling en het interne meetsysteem van bpost voor de binnenlandse aangetekende zendingen en de stukpost-postpakketten
Publicaties › Mededeling -
03/03/2014
Conform het beheerscontract en de secundaire wetgeving (het KB tot toepassing van titel IV van de wet van 21 maart 1991) controleert het BIPT de onderstaande meetinstrumenten die gebruikt worden om de verzendingstermijnen van de volgende vier diensten te meten, die deel uitmaken van het kleingebruikerspakket: - de binnenlandse prioritaire stukpostbriefwisseling; - de binnenlandse niet-prioritaire stukpostbriefwisseling; - de binnenlandse aangetekende stukpostzendingen; - de binnenlandse stukpost-postpakketten. PwC was belast met het uitvoeren van de audit van de postale meetsystemen. De auditopdracht bestond uit twee delen, namelijk de audit van het externe BELEX-meetsysteem van de binnenlandse prioritaire en niet-prioritaire stukpostbriefwisselingen enerzijds en de audit van de binnenlandse aangetekende zendingen en stukpostpakketten anderzijds.
Arrest van het Hof van Cassatie van 28 februari 2014 betreffende de voorziening van Coditel Brabant tegen het arrest van het hof van beroep van Brussel van 6 november 2012.
Publicaties › Geschillen -
28/02/2014
Arrest van het Hof van Cassatie van 28 februari 2014 betreffende de voorziening van Coditel Brabant tegen het arrest van het hof van beroep van Brussel van 6 november 2012.
Mededeling van de Raad van het BIPT van 20 februari 2014 betreffende de verklaring van overeenstemming van het kostentoerekeningssysteem voor bpost voor 2012 op basis van de verslagen opgesteld door het college van commissarissen bij bpost
Publicaties › Mededeling -
28/02/2014
Deze mededeling betreft de publicatie van een verklaring van overeenstemming van de analytische boekhouding van bpost, conform artikel 11 van het koninklijk besluit van 11 januari 2006 tot toepassing van titel IV van de wet van 21 maart 1991. Het BIPT is nagegaan of de opdracht die werd toegekend aan het College van Commissarissen conform de voorschriften van het BIPT van 30 mei 2007 was. De opmerkingen en conclusies van het College van Commissarissen worden samengevat in deze mededeling.
Mededeling van de Raad van het BIPT van 20 februari 2014 betreffende de verklaring van overeenstemming van het kostentoerekeningssysteem voor bpost voor 2011 op basis van de verslagen opgesteld door het college van commissarissen bij bpost
Publicaties › Mededeling -
28/02/2014
Deze mededeling betreft de publicatie van een verklaring van overeenstemming van de analytische boekhouding van bpost, conform artikel 11 van het koninklijk besluit van 11 januari 2006 tot toepassing van titel IV van de wet van 21 maart 1991. Het BIPT is nagegaan of de opdracht die werd toegekend aan het College van Commissarissen conform de voorschriften van het BIPT van 30 mei 2007 was. De opmerkingen en conclusies van het College van Commissarissen worden samengevat in deze mededeling.
Raadpleging betreffende het ontwerp van richtsnoeren van het BIPT voor de invulling van de term "abonnee die beschikt over maximum 5 nummers"
Publicaties › Raadpleging -
24/02/2014
Tot en met 22 april 2014 wordt een ontwerp van richtsnoeren van het BIPT betreffende de invulling van de wettelijke term "abonnee die beschikt over maximum 5 nummers" voor publieke consultatie voorgelegd. Werkwijze om reacties op dit document door te sturen Mail naar: consult09@bipt.be Referentie: consult-2014-D9 Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is.
Resultaten van de raadpleging van 4 november 2013 met betrekking tot de statistische opvolging van de zakelijke markt
Publicaties › Raadpleging -
18/02/2014
Resultaten van de raadpleging van 4 november 2013 met betrekking tot de statistische opvolging van de zakelijke markt
Beroep van Belgacom van 17 februari 2014 tegen het besluit van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA EN WBA VDSL2 (BRXX 2012)
Publicaties › Geschillen -
17/02/2014
Beroep van Belgacom van 17 februari 2014 tegen het Besluit van de Raad van het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA EN WBA VDSL2 (BRXX 2012)
Presentaties die zijn voorgesteld tijdens de workshop van 6 februari 2014
Publicaties › Overige -
14/02/2014
Hierbij vindt men de 3 presentaties die zijn voorgesteld tijdens de workshop van 6 februari 2014 met de ondernemingen actief op de Belgische postmarkt.
Advies van de Europese Commissie van 13 februari 2014 (WBA Vectoring)
Publicaties › Overige -
13/02/2014
Advies van de Europese Commissie van 13 februari 2014 (WBA Vectoring)
Gedrag en prioriteiten van de gebruikers van de postdiensten
Publicaties › Persbericht -
12/02/2014
Brussel, 12 februari 2014 – Het BIPT publiceert de resultaten van de enquête over het gedrag en de prioriteiten van de particuliere en zakelijke gebruikers met betrekking tot de universele postdienst in België. Bovendien maakt deze enquête een eerste balans op van hoe de gebruikers de kwaliteit en de prestaties van bpost ervaren in een omgeving die sinds 1 januari 2011 volledig voor concurrentie is opengesteld. In het algemeen blijkt daaruit dat de klantentevredenheid sedert 2006 niet sterk geëvolueerd is.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
209
210
211
212
(pagination.current)
213
214
215
Volgende pagina »
Naar boven