Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3477 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Raadpleging van de Raad van het BIPT van 16 januari 2014 betreffende de evolutie van het tariefvergelijkingsprogramma
Publicaties › Raadpleging -
16/01/2014
Het BIPT organiseert een raadpleging waarbij we bemerkingen en suggesties van de sector (consumenten en operatoren) willen verzamelen over de toekomstige ontwikkelingen van de tariefsimulator www.bestetarief.be en de mogelijke verbetering ervan. Gelieve ons uw reactie te bezorgen voor 15 februari 2014.
Raadpleging georganiseerd door de Raad van het BIPT op verzoek van de Minister van Economie met betrekking tot het ontwerp van koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 7 maart 1995 betreffende het opzetten en exploiteren van GSM-mobilofonienetten en van het koninklijk besluit van 24 oktober 1997 betreffende het opzetten en de exploitatie van DCS-1800-mobilofonienetten
Publicaties › Raadpleging -
08/01/2014
Antwoordtermijn: tot 22 januari 2014 - Aanspreekpunt: An Van Hemelrijck, Eerste adviseur (02 226 87 03) - Antwoordadres per e-mail: consult04@bipt.be - Antwoorden dienen elektronisch te worden verzonden met vermelding van de referentie “consult-2013-D4” in het onderwerp. Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is. De antwoorden worden enkel per e-mail verwacht op het aangegeven adres. Er wordt gevraagd om het "Formulier dat als voorpagina dient te worden gebruikt bij het antwoord op een door het BIPT georganiseerde openbare raadpleging " te gebruiken.
Arrest van het Hof van Cassatie van 3 januari 2014 betreffende de voorziening van Contactsat tegen het arrest van het hof van beroep van Brussel van 28 januari 2010.
Publicaties › Geschillen -
03/01/2014
Arrest van het Hof van Cassatie van 3 januari 2014 betreffende de voorziening van Contactsat tegen het arrest van het hof van beroep van Brussel van 28 januari 2010.
Arrest van het Hof van Cassatie van 3 januari 2014 betreffende de voorziening van Tecteo (voordien ALE) tegen het arrest van het hof van beroep van Luik van 11 december 2009.
Publicaties › Geschillen -
03/01/2014
Arrest van het Hof van Cassatie van 3 januari 2014 betreffende de voorziening van Tecteo (voordien ALE) tegen het arrest van het hof van beroep van Luik van 11 december 2009.
Advies van 24 december 2013 met betrekking tot het verbeteringsplan 2012 en het actieplan 2013 naar aanleiding van het klantentevredenheidsonderzoek 2012
Publicaties › Advies -
26/12/2013
Op basis van de informatie waarover het beschikt, stelt het BIPT vast dat er metingen werden uitgevoerd door bpost om de tevredenheidsgraad van zijn klanten in 2012 te peilen, en verstrekt het een gunstig advies wat betreft de verwezenlijking van het verbeteringsplan 2012 en de maatregelen voor verbetering die het beoogt voor 2013. Het BIPT stelt vast dat het verbeteringsprogramma 2012 bemoedigende resultaten begint te oogsten inzake klantentevredenheid. De klantentevredenheid is beduidend toegenomen ten opzichte van 2011 en gaat van 77% naar 82,5%. Het BIPT moedigt bpost aan om zijn inspanningen voort te zetten wat betreft de verbetering van de tevredenheidsindexcijfers die meer bepaald verband houden met het gemak om aangetekende zendingen te ontvangen, de wachttijden in de postkantoren of de dienst in geval van verlies of beschadiging van zendingen.
Advies van 28 februari 2013 met betrekking tot het verbeteringsplan 2011 en het actieplan naar aanleiding van het klantentevredenheidsonderzoek 2011
Publicaties › Advies -
26/12/2013
Dit document omvat het advies van het BIPT met betrekking tot het verslag van bpost over het verbeteringsprogramma 2011 dat de onderneming op stapel heeft gezet alsook betreffende het actieplan 2012 ter verbetering van de klantentevredenheid. Het BIPT stelt vast dat het verbeteringsprogramma 2011 niet het gewenste effect heeft gehad aangezien de algemene tevredenheid in 2011 is afgenomen van 80,5% naar 77% en dit voor de derde maal op rij. Op basis van de resultaten blijkt duidelijk dat de in 2011 ondernomen acties geen positieve impact hebben gehad op de tevredenheid van de consumenten en dit zowel voor de particulieren als de bedrijven. Bijgevolg is het absoluut noodzakelijk dat bpost luistert naar zijn klanten en zijn dienstverlening aanpast naargelang van hun behoeften. Het actieplan 2012 bevat concrete initiatieven en maatregelen om de klantentevredenheid te verhogen.
Herziening van de breedband- en omroepmarkten - Kwalitatieve vragenlijst
Publicaties › Enquête -
18/12/2013
Herziening van de breedband- en omroepmarkten - Kwalitatieve vragenlijst
Besluit van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2 (BRxx 2012) [Incl. Remapping-project]
Publicaties › Besluit -
18/12/2013
Besluit van de Raad van het BIPT van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2 (BRxx 2012) [Incl. Remapping-project]
Besluit van de Raad van het BIPT van 17 december 2013 betreffende de analyse van het tariefvoorstel van bpost voor de volle tarieven per stuk voor het jaar 2014
Publicaties › Besluit -
17/12/2013
Besluit van de Raad van het BIPT van 17 december 2013 betreffende de analyse van het tariefvoorstel van bpost voor de volle tarieven per stuk voor het jaar 2014
Mededeling van de Raad van het BIPT van 3 december 2013 betreffende de contrôle van de aanbieders van postdiensten uitgevoerd door het BIPT in 2012
Publicaties › Mededeling -
14/12/2013
Krachtens de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven is het BIPT belast met de jaarlijkse publicatie van een verslag over de activiteiten die het heeft ondernomen om zich ervan te vergewissen dat de aanbieders van postdiensten hun verplichtingen vervullen. In 2012 had de essentie van de controle van de inachtneming van de postreglementering betrekking op de follow-up van de 26 controles die werden gelanceerd in 2011 en niet werden afgesloten voor 31 december 2011. In 2012 heeft het BIPT ook 11 nieuwe dossiers geopend in het kader van de controles. De gecontacteerde ondernemingen werden verzocht om schriftelijk een formulier in te vullen dat een vragenlijst omvat inzake de verplichtingen die de "postwetgever" oplegt aan de aanbieders van postdiensten. Van deze elf controles waren er drie afgewerkt op 31 december 2012. Dat komt voornamelijk doordat de ondernemingen treuzelen om het formulier terug te zenden aan het BIPT en het vaak onvolledig invullen. Uit de grondige analyse van de dossiers blijkt dat de maatschappijen die de postale reglementering overtreden, vaak een overtreding begaan van de bepalingen inzake klachtenbehandeling. De vastgestelde overtredingen vloeien vaak voort uit een gebrekkige kennis van de postale reglementering. Ter herinnering: de ondernemingen die zich niet schikken naar de regelgeving kunnen formeel in gebreke worden gesteld conform artikel 21 van de wet van 17 januari 2003 met betrekking tot het statuut van de regulator van de Belgische post- en telecommunicatiesector.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
211
212
213
214
(pagination.current)
215
216
217
Volgende pagina »
Naar boven