Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Operatoren
Zoeken
search.button
Telecom
Operator zijn in België
Operator zijn in België
Basisinformatie
Zich aanmelden bij het BIPT
Kosten en bijdragen
Onderhandelen met SMP-operatoren
Rechten en plichten
Geschillen tussen operatoren
Telefoongidsen/ inlichtingendiensten
Glasvezeluitrol
Gereguleerde markten
Gereguleerde markten
Economische regulering
Bedrijfsconnectiviteit
Breedband en omroep
Overzicht breedband en televisie-omroep
Ontbundeling van het koperen aansluitnet
Ontbundeling van het glasvezelaansluitnet
Bitstreamtoegang
Kabelnetwerken
CRC
Vaste telefonie
Overzicht vaste telefonie
Vaste gespreksafgifte
Vaste-telefonietoegang
Nationale telefoondiensten
Internationale telefoondiensten
Gespreksopbouw (VAS, CS/CPS)
Doorgifte
Mobiele telefonie
Overzicht mobiele telefonie
Mobiele gespreksafgifte
Toegang tot en gespreksopbouw op mobiele netwerken
Internationale roaming
Mobiel - Divers
Controle van prijzen en kosten
Overzicht controle op de prijzen en kosten
WACC
Gescheiden boekhouding
Kostentoerekeningssysteem
Controle - Divers
Nummering
Nummering
Nummers krijgen en beheren
Nummeroverdraagbaarheid
Spectrum
Spectrum
Frequenties / Gebruiksrechten
Gebruiksrechten “mobiele banden”
Lopende/toekomstige toewijzingsprocedures
Voltooide toewijzingsprocedures
Overdracht of verhuur van gebruiksrechten
Algemene machtigingen voor radiospectrumgebruik
Frequentieplan
Operatornetwerken
Net met gedeelde middelen
Punt-tot-(multi)puntverbinding
Satellietgrondstations
Test en proef (R&D)
Dekking van de mobiele netwerken
Kwaliteit van de netwerken
Indoorontvangst
Gedeeld gebruik van sites
Internationale akkoorden
Veiligheid
Veiligheid
Praktische informatie
Beveiliging van de netwerken
Toegang tot de nooddiensten
Wettelijke onderschepping
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Transparantie
Opzegging van contracten
Easy Switch
Betaaldiensten
Netwerkneutraliteit
Roaming in de EER
Internationale communicatie
De universele dienst
Consumentenenquêtes
Aanleg van infrastructuur
“Spoofing koninklijk besluit”
Radioapparatuur
Radioapparatuur
Verplichtingen van de marktdeelnemers
Algemene houdersvergunningen
Storingen & Jammers
Interfacespecificaties
Interfacespecificaties
Landmobiel
Kortbereikapparatuur
Maritieme apparatuur
CB + PMR446 + Amateur
Straalverbindingsapparatuur
Omroep
Intelligente vervoerssystemen
Satellietgrondstations_
DECT-apparatuur
Professionele-droneafstandsbedieningen
Statistieken
Toepasselijke reglementering
Post
De sector en e-commerce
De sector en e-commerce
E-commerce
Observatorium
Observatorium
Evolutie van de inkomsten
Marktaandelen total postsector
Marktaandeel, segment van pakket- en expresszendingen (omzet)
Marktaandelen segment pakketten en express (volume)
Aandeel van de diverse segmenten
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Volume brievenpost per inwoner
Verdeling van de inkomsten - transactionele brievenpost
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Verdeling van de volumes - soorten post
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Evolutie pakket- en expressdiensten
Investeringen
Tewerkstelling
Prijs
prior standaardbrief < 50 g
Non-prior standaardbrief < 50 g
Evolutie van de prijzen van een pakket tot 2 kg
Kwaliteit
Percentage Prior-brieven afgegeven op D+1
Percentage aangetekende zendingen afgegeven op D+1
Percentage Prior-pakjes afgegeven op D+1
Postoperatoren en regulering
Postoperatoren en regulering
Postdienst en postzending
Informatieverplichting voor pakjesdiensten via BELparcel
Universele postdienst
Verkrijgen van een postvergunning
Verplichtingen van toepassing op alle aanbieders van postdiensten
Toepasselijke regelgeving
Media
Mediaregulator
Zich melden
Besluiten
Wettelijke verplichtingen
Toepasselijke reglementering
Onlineplatforms
Digital Services Act
Digital Services Act
Digital Services Act
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers
DSA: een klacht indienen
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Toepasselijke reglementering
Nieuws
Raadplegingen
Besluiten
Mededelingen
Adviezen
Berichten en nieuws
Publicaties
Consumenten
FR
NL
DE
EN
Operatoren: 3368 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Internationaal bellen & sms'en
Pagina's
meta
Stoorzenders
Pagina's
Het gebruik en bezit van jammers (stoorzenders) door particulieren is niet toegestaan in België.
Drones
Pagina's
Het gebruik van drones is onderworpen aan andere regels naast deze in verband met radiocommunicatie.
Prepaid kaarten
Pagina's
De gebruikers van bestaande of toekomstige prepaid kaarten waarmee mobiele elektronische-communicatiediensten kunnen worden gebruikt (telefoneren, op het internet gaan, sms’en versturen, enz.) moeten geïdentificeerd worden. Het gaat hier om een van de antiterreurmaatregelen die de regering heeft vastgesteld. Je kunt je identificeren op het ogenblik van de aankoop van de prepaid kaart (bijvoorbeeld in een verkooppunt) of later (bijvoorbeeld als je de prepaid kaart koopt in een verkooppunt dat niet de mogelijkheid heeft om je te identificeren). In dat geval moet je je later identificeren via de website van de operator. Jouw operator zal je inlichten over de identificatiemethode(s) die hij aanbiedt.
Distributie
Pagina's
De postzendingen worden thuis of postliggend besteld. Het postliggend bestellen gebeurt tegen betaling, met uitzondering van blindenschrift en de ermee gelijkgestelde postzendingen.
Tarieven van de aanbieder van de universele dienst
Pagina's
De aanbieder van de universele dienst moet voldoen aan bepaalde tarifaire verplichtingen. Bpost is aanvankelijk tot 31 december 2018 bij wet aangewezen als aanbieder van de universele dienst. Bpost blijft de universele dienst verlenen op basis van een beheerscontract dat met de Staat is gesloten voor een periode van vijf jaar, namelijk tot 31/12/2023. Deze tarieven moeten met name betaalbaar zijn, kostengeoriënteerd, transparant, niet-discriminerend en identiek op het hele grondgebied.
Gezondheid / Milieu
Pagina's
De controle van de norm voor zendmasten valt uitsluitend onder de bevoegdheid van de gewesten; elke gewest heeft een administratie aangewezen om deze controle uit te voeren.
Noodnummers en nooddiensten
Pagina's
De telecomoperator moet u gratis laten bellen en faxen naar de noodnummers 100, 101 en 112. Hij moet ook ervoor zorgen dat uw plaats vanwaar u belt wordt doorgegeven aan de hulpdiensten. Indien u de internetlijn gebruikt om te bellen via nomadische diensten (een telefoonnummer dat u overal ter wereld kunt gebruiken) of diensten zoals Skype, hebt u niet altijd toegang tot nummers voor nooddiensten zoals 100, 101 of 112. Ga na hoe dat zit bij uw dienstenaanbieder.
Vrij radiogebruik
Pagina's
Om communicatiemiddelen te kunnen gebruiken zonder vervelende storingen te veroorzaken dient een specifieke frequentie te worden toegekend aan elke gebruiker. Daartoe moet een vergunning worden gevraagd aan het BIPT.
Kwaliteit
Pagina's
Dienen alle aanbieders van postdiensten te voldoen aan een aantal minimale verplichtingen, waaronder: de naleving van de essentiële eisen. Dit zijn voorwaarden die worden opgelegd om met name de vertrouwelijkheid van de brievenpost, de bescherming van de data, de bescherming van het milieu enz., te vrijwaren. het verbod om, met kennis van zaken, zendingen te vervoeren of te distribueren die uitwendige opschriften dragen die duidelijk in strijd zijn met de goede zeden of de openbare orde; een interne klachtenprocedure organiseren die op een eenvoudige, transparante en niet te dure wijze een billijke en snelle behandeling van klachten mogelijk maakt; informatie verschaffen aan de gebruikers en het personeel over de beroepsmogelijkheid bij de Ombudsdienst voor de postsector en het aanduiden van een persoon die bevoegd is voor de betrekkingen met de Ombudsdienst voor de postsector; personen belast met de verdeling van de geadresseerde postzendingen identificeerbaar maken voor de bevolking en ervoor zorgen dat de postzendingen, met uitzondering van de kranten, een herkenningsteken dragen aan de hand waarvan de aanbieder van de dienst die deze zending heeft behandeld, kan worden bepaald.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
123
124
125
126
(pagination.current)
127
128
129
Volgende pagina »
Naar boven