Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Lijst van de mobiele operatoren
Lijst met de bestaande vaste en convergente operatoren
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2025 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2025 - Mobiele
Consumentenenquêtes
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Compensatie bij dienstonderbreking
Spoofing
Frauduleuze sms & oproep
Wat is frauduleuze simswapping?
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Digitaal
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
Toegang tot platformgegevens voor onderzoekers
Buitengerechtelijke geschillenbeslechting bij onlineplatformen
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Aan het BIPT te verstrekken informatie
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3578 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Advies van de Raad van het BIPT van 5 juni 2018 m.b.t. het wetsvoorstel nr. 2936/1 tot wijziging van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie wat het gebruiksplafond betreft
Publicaties › Advies -
09/07/2018
In dit advies aan de Kamer van volksvertegenwoordigers stelt het BIPT dat omwille van het bestaande KB van 9 juli 2013 inzake waarschuwingsberichten om de kosten van elektronische-communicatiediensten te beheersen en het besluit van de Raad van het BIPT van 20 november 2012 betreffende de lijst van bovengrenzen die de operatoren aan hun klanten moeten aanbieden zoals bepaald in artikel 112, WEC, de toevoegde waarde is van het genoemde wetsvoorstel niet duidelijk is. De verschillen tussen het wetsvoorstel en de bestaande wetgeving zijn niet per se voordelig voor gebruikers en zullen voor operatoren onnodige aanpassingskosten met zich meebrengen.
Advies van de Raad van het BIPT van 21 juni 2018 met betrekking tot het bpost-investeringsproject ter verhoging van de kwaliteit van de prioritaire stukpost brievenpost
Publicaties › Advies -
02/07/2018
Press release : ERGP - 14th Plenary meeting
Publicaties › Persbericht -
02/07/2018
Press release : ERGP - 14th Plenary meeting
Niet vertrouwelijke versie van het besluit van 15 juni 2018 betreffende het opleggen aan Lycamobile van maatregelen in het kader van de identificatie van de eindgebruikers van voorafbetaalde kaarten
Publicaties › Besluit -
02/07/2018
Opleggen aan Lycamobile van maatregelen in het kader van de identificatie van de eindgebruikers van voorafbetaalde kaarten
Het BIPT legt een boete op aan Lycamobile
Publicaties › Persbericht -
02/07/2018
Het BIPT legt een boete op aan Lycamobile wegens de niet-naleving van regels betreffende voorafgaande identificatie van eindgebruikers van prepaid kaarten
Besluit van 29 juni 2018 - Analyse van de markten voor breedband en televisieomroep 2018
Dossier -
29/06/2018
Dit besluit van de CRC concludeert dat Proximus, Telenet, Brutele en Nethys een aanzienlijke macht hebben op de wholesalemarkten voor breedband en televisie. Bijgevolg worden een aantal verplichtingen opgelegd aan die operatoren, die in het bijzonder hun netwerk moeten openstellen voor concurrerende operatoren.
Telecom- en mediaregulatoren nemen besluit voor meer concurrentie en meer keuze op de breedband- en omroepmarkt
Publicaties › Persbericht -
29/06/2018
Meer concurrentie en meer keuze op de breedband- en omroepmarkt
Besluit van 29 juni 2018 – Analyse van de markten voor breedband en televisieomroep
Publicaties › Besluit -
29/06/2018
Besluit van 29 juni 2018 – Analyse van de markten voor breedband en televisieomroep
Jaarlijks verslag betreffende het toezicht op netneutraliteit in België_2017-2018
Publicaties › Mededeling -
28/06/2018
Het BIPT publiceert het tweede jaarlijks verslag betreffende het toezicht op netneutraliteit in België. Enkele hoofdpunten: Op het vlak van transparantie van de breedbandinternetsnelheden rondde het BIPT op 2 mei 2017 het proces af dat heeft geleid tot een nieuw besluit van het BIPT betreffende de mededeling van de snelheid van een vaste of mobiele breedbandverbinding, dat een eerder besluit van het BIPT over internetsnelheden in overeenstemming bracht met de vereisten van de Verordening. Zero-rating werd in de periode 1 mei 2017 – 30 april 2018 gemonitored, zonder dat er reden bleek te zijn om in te grijpen. Op het eind van de periode waarop dit verslag slaat, heeft het BIPT gedetailleerdere informatie verzameld over het gebruik van DPI (“Deep Packet Inspection”) bij de voornaamste netwerkoperatoren in België. De analyse ervan zal verder gezet worden, waar nodig, ditmaal ook rekening houdend met de inwerkingtreding van de GDPR. Het BIPT noteerde slechts enkele klachten rond netneutraliteit en beantwoordde deze, in lijn met het wettelijk kader en de richtsnoeren van BEREC. Globaal genomen meent het BIPT dat er geen grote redenen tot bezorgdheid zijn in België op het vlak van open-internettoegang: er zijn geen gevallen van blokkeringen van diensten of applicaties in het netwerk vastgesteld en op het vlak van de keuzemogelijkheden van de eindgebruikers worden de inbegrepen mobiele datavolumes in de aanbiedingen van de ISPs voortdurend groter, om de evolutie van het toenemende mobiele dataverkeer op te vangen
Het forum van de ERGP Stakeholders, “When digital meets postal – Evolution or revolution?”, zal plaatsvinden op 20 september 2018 te Brussel
Publicaties › Overige -
25/06/2018
Belanghebbenden uit de postale, digitale en e-commercesectoren zullen er bijeenkomen om hun standpunten uit te wisselen over onderwerpen die cruciaal zijn voor de toekomst, in het bijzonder in het kader van het toekomstige wetgevingsdebat over het postale regelgevingskader. De belanghebbenden zullen ook de gelegenheid hebben om het ERGP-werkprogramma voor 2019 te bespreken dat tegen dan ter raadpleging zal voorliggen. Via deze link kunt u hierover meer lezen en u laten registreren: https://ec.europa.eu/docsroom/documents/29904 Bijgevoegd vindt u het registratieformulier (deadline: 3/9/2018).
Vorige pagina
1
2
3
4
...
165
166
167
168
(pagination.current)
169
170
171
Volgende pagina»
Naar boven