• Aanvraagformulier: grote evenementen

    Publicaties › Formulier -
    Aanvraagformulier: grote evenementen
  • Aanvraag tot het verkrijgen van een machtiging voor het gebruik van private radiostations tijdens het jachtseizoen

    Publicaties › Formulier -
    Aanvraag tot het verkrijgen van een machtiging voor het gebruik van private radiostations tijdens het jachtseizoen
  • Vergelijkende studie Prijsniveau Telecomproducten in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk [Tarieven van augustus 2019]

    Publicaties › Enquête -
    Het BIPT heeft onderzoek gedaan naar het prijsniveau van telecomproducten in een set van vijf landen (België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk).
  • Het BIPT publiceert zijn vergelijkende internationale prijzenstudie voor 2019

    Publicaties › Persbericht -
    Uit de studie die het BIPT vandaag op zijn website publiceert blijkt dat een vergelijking van de residentiële prijzen van telecomproducten in België ten opzichte van zijn buurlanden wisselende resultaten vertoont
  • Het BIPT voert een update uit van de data over netwerkkwaliteit

    Publicaties › Persbericht -
    Het BIPT heeft zijn website bipt-data.be up-to-date gebracht met recente data betreffende de Belgische telecommunicatienetwerken
  • Het BIPT blijft de hoogwaardige connectiviteit reguleren

    Publicaties › Persbericht -
    Het BIPT bevestigt dat Proximus op die markt nog altijd een dominante positie bekleedt. Aan Proximus worden verschillende maatregelen opgelegd om de concurrentie te stimuleren, opdat de ondernemingen daar profijt van trekken in termen van keuze, prijs en kwaliteit.
  • Resultaten van de rijtestcampagne 2019

    Publicaties › Overige -
    Wanneer men het over de kwaliteit van de mobiele-communicatienetwerken en -diensten heeft, denkt men aan de beschikbaarheid van het netwerk (het bereik), maar ook aan de kwaliteit van de telefoongesprekken en aan de kwaliteit van de datadiensten op het internet, zoals streaming of websurfen.
  • FAQ

    Als je de persoon bent die de bestelling hebt geplaatst, neem dan zo snel mogelijk contact op met de verkoper. Die laatste is verantwoordelijk voor de levering van het pakket. Worden jouw rechten niet gerespecteerd of er ontstaat een geschil met de verkoper,  kan je dit 1) melden bij het Meldpunt, 2) klacht indienen of bemiddeling vragen bij de Consumentenombudsdienst en meer bepaald de Ombudsman voor de Handel, en/of 3) beroep doen op bemiddeling via alternatieve geschillenregeling (ADR).

    De afzender alsook de geadresseerde kunnen eveneens informatie vragen of een klacht indienen bij de postoperator die het pakket heeft bezorgd of had moeten bezorgen.

    Als je niet tevreden bent met het gevolg dat door de postoperator is gegeven, kan je terecht bij de Ombudsdienst voor de Postsector.

  • FAQ

    Het merendeel van de bezorgingsdiensten bieden de mogelijkheid om de verzending van het pakket te volgen. Die dienst kan worden aangeboden door de postoperator die de levering zal uitvoeren of door de internethandelaar. Het volgen kan via e-mail, sms, een webpagina of een mobiele applicatie van de postoperator en/of de internethandelaar.

    • Tip: Om zeker te zijn dat je geen levering mist, kan je jouw pakje laten leveren in een postpunt. Via de site www.postaalpunt.be vind je alle postpunten van alle operatoren binnen een straal tot 10 km van het adres dat je hebt ingevoerd. Niet alleen vind je daar het precieze adres, maar ook de openingstijden van de verschillende postpunten.

  • FAQ

    Een zending vanuit een land dat buiten de Europese Unie ligt, kan onderworpen zijn aan een controle en aan verschillende rechten en heffingen: de btw, de invoerrechten (ook “douanerechten genoemd) en accijnsrechten (enkel op bepaalde producten zoals alcohol, tabak, enz.). 

    De “douaneformaliteiten” zijn administratieve formaliteiten in verband met de inning van de verschillende rechten en heffingen. 

    Sommige internethandelaars geven, reeds bij de bestelling, een voorafgaande schatting van de douanekosten en -formaliteiten. 

    Sommige postoperatoren zullen een compensatie vragen voor het vervullen van die douaneformaliteiten, te betalen naast de rechten en heffingen; andere hebben die kosten al verwerkt in de vaste kosten van hun product/dienst.

Naar boven