Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Voorwaarden vrije keuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 738 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
FAQ van het BIPT bestemd voor de consumenten in verband met de verplichte identificatie van de gebruikers van prepaidkaarten
Publicaties › Overige -
08/09/2017
De gebruikers van bestaande of toekomstige prepaid kaarten waarmee mobiele elektronische-communicatiediensten kunnen worden gebruikt (telefoneren, op het internet gaan, sms’en versturen, enz.) moeten geïdentificeerd worden.
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête betreffende de perceptie van de telecomconsument
Publicaties › Persbericht -
31/08/2017
2017 jaarlijkse consumentenenquête van het BIPT
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (2017)
Publicaties › Enquête -
31/08/2017
Uit de jaarlijkse consumentenenquête van het BIPT bleek dat de gebruikers eerder tevreden waren over de aangeboden dienstverlening en prijzen. De consumenten vonden het niet altijd gemakkelijk om diensten en prijzen te vergelijken en kenden vaak de basisrechten voor telecom niet. Opvallend was de verandering in gebruik van telecomdiensten. Zo nam het gebruik van mobiel internet en van bepaalde applicaties waarbij een telefonie- en/of berichtendiensten via internet kunnen worden gebruikt, sterk toe.De tariefvergelijker van het BIPT werd positief onthaald alsook de verwittiging via sms bij het bereiken van het mobiele tariefplafond.
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn impactanalyse betreffende de regels voor bescherming van de consument
Publicaties › Persbericht -
10/08/2017
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn impactanalyse betreffende de regels voor bescherming van de consument
Het BIPT publiceert vergelijkende prijzenstudie van telecomproducten voor kleine ondernemingen
Publicaties › Persbericht -
02/08/2017
Het BIPT publiceert vergelijkende prijzenstudie van telecomproducten voor kleine ondernemingen
De telecom- en mediaregulatoren publiceren een nieuwe marktanalyse inzake breedbandinternet en omroep
Publicaties › Persbericht -
07/07/2017
De Vlaamse Regulator voor de Media, de Conseil supérieur de l'Audiovisuel, de Medienrat alsook het BIPT publiceren vandaag hun ontwerpbesluiten betreffende analyse van de breedbandinternet- en omroepmarkten
Investeringen in de telecomsector op recordhoogte in 2016
Publicaties › Persbericht -
27/06/2017
Investeringen in de telecomsector op recordhoogte in 2016
Het Marktenhof keurt het analysebesluit van de huurlijnenmarkt goed
Publicaties › Persbericht -
23/06/2017
Het Marktenhof heeft de voornaamste beginselen uit de marktanalyse van het BIPT inzake de huurlijnenmarkt goedgekeurd. De verplichtingen opgelegd aan Proximus (dominante operator op deze markt) blijven dan ook van toepassing, met uitzondering van één verplichting die werd vernietigd door het Hof.
Het BIPT publiceert een studie over de Belgische markt voor de levering van pakketten in het kader van e-commerceactiviteiten
Publicaties › Persbericht -
14/06/2017
Het BIPT publiceert een studie over de Belgische markt voor de levering van pakketten in het kader van e-commerceactiviteiten
Roam Like At Home treedt morgen in werking
Publicaties › Persbericht -
14/06/2017
Roam Like At Home treedt morgen in werking
Vorige pagina
1
2
3
4
...
55
56
57
58
(pagination.current)
59
60
61
Volgende pagina »
Naar boven