Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Voorwaarden vrije keuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 738 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Het KMI en het BIPT werken samen voor het opsporen van radarstoringen
Publicaties › Persbericht -
24/02/2017
Het Koninklijk Meteorologisch Instituut van België (KMI) en het BIPT werken samen voor het opsporen van radarstoringen. Radarbeelden kunnen verstoord worden door zenders die gebruik maken van dezelfde frequentieband als de radar (rond 5GHz).
Postgebruikers willen een kwaliteitsvolle dienstverlening en staan open voor meer moderne postale toepassingen
Publicaties › Persbericht -
21/02/2017
De emotionele waarde van postzendingen is overgenomen door pakjes. Gebruikers zijn over het algemeen tevreden over het huidige postale netwerk.
Gebruiksvoorwaarden en auteursrechten
Pagina's
Het gebruik van deze site betekent dat u de algemene gebruiksvoorwaarden aanvaardt.
België behoudt veelal een gemiddelde prijsniveau ten opzichte van de buurlanden
Publicaties › Persbericht -
13/12/2016
België behoudt veelal een gemiddelde prijsniveau ten opzichte van de buurlanden.
Persbericht Postobservatorium BIPT 2015
Publicaties › Persbericht -
06/12/2016
De trends die de voorbije jaren werden ingeluid, zetten zich anno 2015 door op de Belgische postale markt: een daling van de brievenpost en een toename van pakketten en expressdiensten.
Het BIPT legt een boete op aan Scarlet voor gebrekkige communicatie bij tariefwijzigingen
Publicaties › Persbericht -
03/11/2016
Het BIPT legt een boete op aan Scarlet voor gebrekkige communicatie bij tariefwijzigingen
Het BIPT publiceert een kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten
Publicaties › Persbericht -
13/10/2016
Het BIPT publiceert een kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten.
Het BIPT vraagt dat bpost tegemoet komt aan de gebrekkige naleving van de verzendingstermijnen
Publicaties › Persbericht -
10/10/2016
Het BIPT vraagt dat bpost tegemoet komt aan de gebrekkige naleving van de verzendingstermijnen
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête betreffende de perceptie van de telecomconsument_2016
Publicaties › Persbericht -
31/08/2016
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête betreffende de perceptie van de telecomconsument
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (Augustus 2016)
Publicaties › Enquête -
31/08/2016
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête over de manier waarop de gebruikers de Belgische elektronische-communicatiemarkt zien. Ook al ondervinden de consumenten enkele problemen in verband met de dienstkwaliteit, zijn ze eerder tevreden. De barometer van de dienstkwaliteit die het BIPT weldra zal publiceren op zijn website, zal het mogelijk maken om de kwaliteit van de dienstverlening van de operatoren beter te kennen.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
57
58
59
60
(pagination.current)
61
62
63
Volgende pagina »
Naar boven