Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 776 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
“Prijzen”-studies
Pagina's
Een of twee keer per jaar maakt het BIPT een momentopname van de prijzen die gelden op de particuliere markt voor elektronische-communicatiediensten. Honderden tariefplannen worden geanalyseerd volgens vastgelegde gebruikspatronen. Sinds 2012 houdt het BIPT jaarlijks een vergelijkende studie van het prijsniveau voor de telecommunicatieproducten in België, Frankrijk, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Sinds 2012 laat het BIPT een uitgebreide enquête uitvoeren over de perceptie die de consument heeft van de werking van de elektronische-communicatiemarkt in België.
Meer duidelijkheid over onbeperkt surfen
Publicaties › Persbericht -
23/02/2022
Het BIPT publiceert richtsnoeren om duidelijkheid te scheppen over het gebruik van de term “onbeperkt internet”.
Mededeling van 21 februari 2022 inzake richtsnoeren betreffende het aanbieden van « onbeperkt » internet
Publicaties › Mededeling -
23/02/2022
Mededeling inzake richtsnoeren betreffende het aanbieden van « onbeperkt » internet
België 2022-2
Publicaties › Frequenties microfoons & in-ear-systemen -
21/02/2022
Lijst van de frequenties die toegestaan zijn voor microfoons en in-ear-systemen - Voor een gebruik in geheel België.
Beheer van het verbruik
Pagina's
Voor vaste telefonie betaalt u doorgaans een abonnement op het netwerk van de operator alsook nationale en internationale belkosten, in piek- en daluren. Voor mobiele telefonie kunt u ofwel een prepaidkaart gebruiken, een forfait betalen of enkel de gesprekken betalen die u maakt. We nodigen je uit om jouw werkelijke gebruikspatroon te raadplegen op de klantenpagina die jouw operator op zijn website beschikbaar stelt aan zijn abonnees en het manueel of geautomatiseerd te gebruiken in onze prijsvergelijker (http://www.bestetarief.be/).
Het contract opzeggen
Pagina's
Ga na of je je verbonden hebt voor een bepaalde termijn of niet. Als je gratis of tegen korting ook een toestel hebt aangeschaft bij de operator, dan kan jouw operator daarvoor een bijkomende vergoeding vragen.
Het BIPT en het Centrum voor Cybersecurity België waarschuwen voor een plaag van frauduleuze telefoonoproepen
Publicaties › Persbericht -
16/02/2022
Sinds eind vorige week werden in ons land 100.000’en frauduleuze telefonische oproepen gedetecteerd. Achter oproepen van legitieme Belgische telefoonnummers blijken andere meestal buitenlandse nummers schuil te gaan, waarbij deze bellers proberen om frauduleus persoonlijke gegevens te verkrijgen van de opgeroepenen.
Oproep voor input met betrekking tot het ERGP-werkprogramma voor 2023
Nieuws -
16/02/2022
ERGP-werkprogramma voor 2023
Het BIPT publiceert zijn vergelijkende studie van de prijzen op nationaal niveau voor 2021
Publicaties › Persbericht -
15/02/2022
Elk jaar wordt vastgesteld dat in België de prijzen voor telecommunicatiediensten over het algemeen vrij hoog zijn in vergelijking met de buurlanden. Uit de nieuwe vergelijkende BIPT-studie van de prijzen op nationaal niveau blijkt echter dat consumenten aanzienlijk kunnen besparen door beter hun gewenste diensten af te bakenen en door regelmatig de op de markt beschikbare telecomaanbiedingen te vergelijken om de concurrentie volop te laten spelen.
Resultaten van de vergelijking van de tarieven voor telecommunicatiediensten in België [tarieven gehanteerd in Q4 2021]
Publicaties › Mededeling -
15/02/2022
Voor deze zevende editie is de nationale prijsvergelijking gebaseerd op de methode van de “gezinsprofielen”.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
30
31
32
33
(pagination.current)
34
35
36
Volgende pagina »
Naar boven